حکایت دستان قطع‌شده یک شهید

وصیت‌نامه شهید غلامرضا صرامی را که در عملیات «والفجر ۶» به شهادت رسید، در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۲۸۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ - 03March 2018

حکایت دستان قطع‌شده یک شهیدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، غلام­رضا (شاهپور) صرامی در دوران دفاع مقدس مسئول عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه ۸ (خوزستان_لرستان) بود. وی  در سن ۲۰ سالگی در تاریخ ۶۲/۱۲/۲ در عملیات «والفجر ۶»، در تنگه چذابه به شهادت رسید.

در شب انجام این عملیات غلامرضا به عنوان «آرپی­ جی» زن  در تیپ ۵۷ اباالفضل (ع) بود. پیکر پاک این شهید، چهار روز پس از شهادتش با دستان قطع­ شده پیدا شد و روز شش اسفند در بهشت شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

شهید غلام­رضا (شاهپور) صرامی در وصیت نامه‌ خود نوشته است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

السلام علیک یا ابا­عبدالله و السلام علیک یا صاحب الزمان

نصر من الله و فتح قریب

به یکتایی خداوند عالم شهادت می‌­دهم و خود را تسلیم در برابر اسلام عزیز می‌­دانم. خدایا مرا ببخش که تا کنون غرق در مادیات و غیر تو بوده‌ام. اگر شهادت نصیب من نشود، هیچ امیدی به بخشش ندارم و خداوند را بزرگتر از آن می‌­دانم که بنده‌اش را نبخشد. شب اول قبر مرا تنها نگذارید که بسیار بر من سخت است. مجلس دعا برایم بگذارید. خیلی خوشحالم که به جبهه می­‌روم و آگاهانه این راه را انتخاب کردم که به جز راه خدا، ضلالت و گمراهی است. در جمهوری اسلامی خدمت کنید و خود را از آن خدا بدانید.

از پدر و مادرم می‌­خواهم که مرا حلال کنند و برای آنها دعا می­‌کنم. بدانید، دنیا به پایان می­‌رسد و همه از این دنیا می­‌روند. مرگ را از یاد نبرید و به اهل گناه نصیحت کنید که به اسلام و انقلاب فکر کنند. برادران و خواهران عزیزم را به ترس از خدا سفارش می‌­کنم. اگر کسی را اذیت کرده‌­ام، ان شاءالله برایم مغفرت کند.

هنگامی که نماز میت بر من می‌­خوانید، امام جماعت، یک نفر سید روحانی از آل محمد صلی الله علیه و آله باشد. هنگام تلقین، اگر جسدم را به دست آوردید، باز هم سیدی مرا در قبر بگذارد.

برای طول عمر امام که جانم به فدایش باد؛ دعا کنید. خدا را شکر، که ما را در چنین زمانه­‌ای به دنیا آورد. از خداوند تبارک و تعالی بخواهید که مرا جزء دوستان شهید قرار دهد.

سخنی با همسرم

سپاس خداوند بزرگ که به او ایمان داریم و جان­‌های همه در دست اوست. با درود به رهبر انقلاب، نائب امام عصر عجل الله تعالی و فرجه. اکنون که عازم میدان جنگ اسلام با کفر هستم، دنیا در نظرم بی­‌چیز شده و باید تو هم به دنیا دل نبندی و به فکر قیامت و عالم آخر باشی که جایگاه حقیقی و زندگی اصلی ما، در آنجاست و خداوند ما را برای آزمایش خلق کرده است. «الذی خلق الموت و الحیوه لیبلوکم ایکم احسن عملا ». امید است که به محض شنیدن خبر شهادتم بگویی: «الحمدلله رب العالمین»، شوهرم به هدف و آرزوی خود رسید.

و اگر خواستی گریه کنی، همیشه بر مصیبت حسین علیه­‌السلام که جان­‌ها را به آتش می­‌زند، گریه کن. از الطاف خداوند بود که ما با هم ازدواج کردیم و خداوند هم از ما راضی باشد که سعی می­‌کردیم توجه ما به دین اسلام باشد. حرف من که از اول به تو گفتم؛ این بود که آنچه را خدا می­‌پسندد؛انجام بده و الان وقتِ این است که نمونه باشی و گول جلوه‌های دنیا را نخوری.

در صورت امکان، یک ختم قرآن برایم انجام بده و همیشه بدان روح غلام رضا زنده است و به تو سر می‌­زند، (هر کجا که باشی). اخلاق اسلامی را در بر­خورد­هایت مراعات کن. اگر به زیارت کربلا رفتی، سلام گرم و همیشگی مرا به حسین علیه ­السلام برسان تا در آخرت ما را شفاعت کند. خدا را پرستش کن، نماز را سر وقت بجا آور، قرآن را مثل همیشه بخوان.

مقدار خمس را در تقویم یاد­داشت کرده­‌ام؛ دوم اردیبهشت است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته».

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار