هشدار سازمان ملل نسبت به بحران بهداشت در غزه

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل «اوچا» نسبت به عواقب و پیامد‌های خطرناک بازتاب بحران‌های برق و سوخت غزه بر بخش‌های اساسی و حساس همچون سلامت، آموزش و آب و فاضلاب در نوار تحت محاصره غزه هشدار داد.
کد خبر: ۲۸۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ - 03March 2018

هشدار سازمان ملل نسبت به بحران بهداشت در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در گزارش دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل «اوچا» آمده است که سوخت رسانی از جمله کار‌های مهم و حساس برای ارائه خدمات اساسی به باریکه غزه همچون بهداشت و سلامت، آب، آب و فاضلاب و آموزش در منطقه‌ای که بیش از 2 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، می‌باشد.

 دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل «اوچا» عنوان کرد که کمبود شدید سوخت و برق در نوار غزه مانع از ارائه خدمات مذکور شده است.

این دفتر اشاره کرد که آژانس‌های امدادرسانی به منظور حفظ حداقل خدمات اساسی، اقدام به تامین سوخت اضطراری و ضروری بخش‌های اساسی توسط طرف‌های حامی مالی غزه کرده‌اند تا مانع از وقوع بحران در بخش‌های بهداشت و سلامت، آب و آب و فاضلاب شوند.

در گزارش دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل «اوچا» آمده است که رژیم صهیونیستی ۲۰ ساختمان را در کرانه باختری تخریب کرده است که در پی آن ۱۸ نفر از جمله ۱۰ کودک آواره و بی سرپناه شده‌اند و منبع کسب رزق و روزی حدود ۷۰ نفر از بین رفته است و از طرفی هم ۱۵ ساختمان را در قدس اشغالی و ۵ ساختمان را در منطقه موسوم به «ج» تخریب کرده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ۱۶ فلسطینی در حملات و تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست زخمی شده و خسارت‌هایی هم به املاک و مستغلات فلسطینیان وارد آمده است.

اوچا تاکید کرد که خشونت و عربده کشی شهرک نشینان صهیونیست از آغاز سال‌جاری روندی فزاینده داشته است و به طور میانگین شهرک نشینان هر هفته ۶ حمله را علیه فلسطینیان صورت می‌دهند در حالی که سال گذشته میانگین هر هفته ۳ حمله و در سال ۲۰۱۶ نیز هر هفته ۲ حمله ثبت شده بود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار