حزب‌الله عراق: آمریکا برای توجیه ادامه حضور خود در عراق تلاش می‌کند

گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد که دولت آمریکا برای ادامه حضور نیروهای خود در عراق تلاش می‌کند.
کد خبر: ۲۸۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶ - 03March 2018

حزب الله عراق: آمریکا برای توجیه ادامه حضور خود در عراق تلاش می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، گردان‌های حزب الله عراق در بیانیه‌ای از درخواست پارلمان این کشور برای  تهیه جدول خروج نیروهای بیگانه توسط دولت، استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: تصمیم پارلمان عراق بر حق ملت عراق در مقاومت در برابر تمام نیروهای بیگانه تاکید می‌کند.

گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد که دولت آمریکا برای ادامه حضور نیروهای خود در عراق تلاش می‌کند و در راستای بی‌توجهی به مصوبه پارلمان عراق حرکت خواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: آمریکایی ها با ایجاد گروه‌های تروریستی جدید، به دنبال توجیه حضور نظامی خود در عراق هستند.

پارلمان عراق روز پنجشنبه در مصوبه‌ای از دولت خواست که جدولی زمانی برای خروج نیروهای خارجی از این کشور تهیه کند.

پارلمان عراق همچنین اعلام کرد که معتقدیم با آزادی کامل خاک عراق از لوث تروریست‌ها دیگر نیازی به حضور نیروهای خارجی در عراق نیست.

این مصوبه در حالی به تصویب نمایندگان پارلمان عراق رسیده است که وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اواخر بهمن ماه گذشته با درخواست واشنگتن برای افزایش ماموریت آموزشی ناتو در عراق به منظور تحقق ثبات در این کشور بعد از سه سال مبارزه با داعش، موافقت کردند.

نظامیان ناتو، ماموریت آموزش سربازان عراقی را برای زدودن مین‌ها، بمب‌ها و خمپاره‌های برجامانده از گروه تروریستی داعش که هنوز عمل نکرده‌اند، را بر عهده دارند و این ماموریت پس از برگزاری نشست سران کشورهای عضو ناتو در ماه جولای 2018 که قرار است دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز در آن حضور یابد، آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار