سردار منتظر المهدی خبر داد؛

کشف بیش از 18 میلیون مواد محترقه در بهمن ماه

سخنگوی ناجا از کشف و ضبط بیش از 18 میلیون مواد محترقه در سراسر کشور از تاریخ اول تا 28 بهمن سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۸۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ - 04March 2018

کشف بیش از 18 میلیون مواد محترقه در بهمن ماهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم «سعید منتظر المهدی» سخنگوی ناجا اظهار داشت: میزان کشفیات در بهمن ماه امسال نشان می‌دهد قاچاقچیان مواد محترقه، حساب ویژه‌ای برای فروش خود در چهارشنبه پایان سال باز کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه در 28 روز ابتدایی بهمن ماه سال جاری بیش از 10 میلیون و 868 هزار مواد محترقه کم‌خطر و بیش از هفت میلیون و 476 هزار مواد محترقه پر خطر کشف و ضبط شده است، گفت: در این زمینه 121 نفر دستگیر شده اند که بیشترین حجم مربوط به پایتخت و بیش از 6 میلیون و 800 هزار عدد بوده است. این مقدار در بازرسی‌های انجام شده از مخفیگاه متهمان و همچنین انباری‌هایی که اقدام به ساخت این مواد می‌کردند، کشف شد.

به گفته منتظرالمهدی، آمار کشفیات مواد محترقه در 10 ماه امسال نیز رقمی بالغ بر پنج میلیون و 100 هزار عدد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کشفیات این مواد رشد 12 درصدی داشته است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: سه هزار و 155 کیلوگرم انواع مواد محترقه دست‌ساز نیز کشف شده که این رقم نشانگر رشد 184 درصدی کشف، نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

منتظر المهدی با اشاره به لزوم افزایش توجه خانواده‌ها نسبت به فعالیت‌های فرزندانشان در روزها و شب‌های منتهی به چهارشنبه آخر سال، گفت: پلیس هیچ‌گاه مخالف شادی مردم و تخلیه مثبت انرژی و هیجانات جوانی و نوجوانی نیست، اما نبایستی برای شادی‌های لحظه ای و زودگذر با استفاده از انواع مواد محترقه، تعطیلات نوروزی و چه بسا آینده خود را تباه کرده و سلامتی خود و دیگران را به مخاطره بیاندازیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها