پیشروی ارتش سوریه در غوطه شرقی+ نقشه

رزمندگان ارتش و بسیج مردمی سوریه با شکستن خطوط دفاعی گروه‌های تروریستی تکفیری در بخش شرقی و شمال شرقی منطقه غوطه شرقی در حال پیشروی به مناطق تحت اشغال تکفیری‌ها هستند.
کد خبر: ۲۸۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ - 04March 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اعلام الحربی، رزمندگان ارتش و بسیج مردمی سوریه با شکستن خطوط دفاعی گروه‌های تروریستی تکفیری در بخش شرقی و شمال شرقی منطقه غوطه ضمن آزادسازی 6 منطقه «تل فرزات، حوش الصالحیه، حرزما، مزارع ریحان، اوتایا و النشابیه» در حال پیشروی در مناطق تحت اشغال تکفیری‌ها هستند.

بنابر این گزارش، با این پیشروی‌ها نظامیان سوری طی کمتر از یک هفته از آغاز عملیات در غوطه شرقی 10 درصد از مساحت آن را بازپس گرفته‌اند. منابع میدانی از تلفات سنگین گروه‌های جبهه النصره، جیش‌الاسلام و فیلق الرحمن در این درگیری‌ها خبر داده‌اند.

منابع سوری همچنین گفتند، ارتش سوریه توانست بر مزارع الریحان در شمال و شمال شرق غوطه تسلط یابد و خط امنیتی در اطراف بیمارستان ابن سینا و مدرسه پرستاری  بوجود آورد. همچنین نیرو‌های ارتش سوریه در حال تثبیت مواضع خود در منطقه تل فرزات هستند و به سمت چند شهرک که حاشیه آن‌ها دردست تروریست‌هاست در حال پیشروی هستند.

شبکه الجزیره نیز با اذعان به پیشروی ارتش سوریه بر شهرک‌های غوطه شرقی در ریف دمشق به نقل از گروه «جیش الاسلام» یکی از گروه‌های زیر مجموعه شبکه القاعده اعلام کرد: «نیرو‌های این گروه از 2 شهرک النشابیه و حرزما به تل فرزات در اطراف شهرک النشابیه عقب‌نشینی کردند.»

در این راستا ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «اقدامات تحریک آمیز تروریست‌ها در غوطه شرقی و انجام عملیات زمینی ارتش سوریه با همکاری نیروی هوایی روسیه تبدیل به یک ضرورت گریزناپذیر تبدیل شده است.»

در سایه پیشروی میدانی ارتش سوریه دیده‌بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان است، مدعی شده است: «نیرو‌های نظام سوریه بر 10 درصد مساحت غوطه شرقی تسلط یافته‌اند.» رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: «نیرو‌های نظام سوریه توانستند روز شنبه بر 2 شهرک الشیفونیه و اوتایا در شرق و جنوب شرق منطقه محاصره شده مسلط شوند.»

پیشروی برق آسای ارتش سوریه در غوطه شرقی+نقشه

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار