امیر شیخ‌حسنی:

سربازان ما خود را برای مسئولیت‌های خطیر آماده می‌کنند

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع گفت: سربازان ما در دوران صلح با گذراندن دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح علمی و عملی، خود را برای حضور موثر در عرصه‌های خطیر آماده می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ - 04March 2018

سربازان ما خود را برای مسئولیت‌های خطیر آماده می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «محمود شیخ‌حسنی» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در دهمین جشنواره جوان سرباز که صبح امروز در مجموعه صاایران برگزار شد، اظهار داشت: تراز سربازی در جمهوری اسلامی تراز بسیار بالا و ارزشمندی است که به عنوان دغدغه فرماندهی معظم کل قوا مطرح شده و معظم له در این رابطه تاکیدات و تذکرات مستقیم را به رده‌های مختلف نیرو‌های مسلح داشتند.

وی افزود: اگرچه در حوزه سربازی با شرایط مطلوب فاصله داریم، اما در مقایسه با گذشته، امروز در حوزه سربازی رشد و تعالی بسیار خوبی داشته و تراز سربازی در کشور ما ارتقا یافته است.

امیر شیخ حسنی گفت: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه سربازی از عناوینی، چون «بیگاری» و «اجباری» استفاده می‌شد؛ اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی نگاه به خدمت سربازی به عنوان یک رویکرد ارزشی و مقدس تغییر یافت و سرباز از عنصری مفلوک به عنصری ارزشمند و امنیت‌ساز مبدل شد.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع ادامه داد: در گذشته فضا به گونه‌ای بود که توجیه منطقی برای سربازی نبود و سربازان غالبا در پی فرار از خدمت بودند.

وی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، و تاکیدات سلسله‌مراتب فرماندهی، سرباز به عنوان یکی از پایه‌های محکم اقتدار نظامی کشور محسوب می‌شود و جایگاه خود را در سطوح اقتدار و امنیت کشور پیدا کرده است.

امیر شیخ حسنی خاطرنشان کرد: امروز سربازان ما در دوران صلح با گذراندن دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح علمی و عملی، خود را برای حضور موثر در عرصه‌های خطیر آماده می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع با اشتباه خواندن این رویکرد که سرباز را نیرویی کم‌هزینه بدانیم و برای کار‌های عادی از آن‌ها استفاده کنیم، افزود: باید شرایطی مهیا شود تا سربازان ما مهارت لازم را برای حضور در شرایط سخت پیدا کنند و در حوزه دفاع از وطن نقش‌آفرین باشند.

وی گفت: رئیس ستاد کل نیروی مسلح امروز توجه ویژه‌ای به بحث مهارت‌آموزی سربازان دارد و اگر سربازان بتوانند از این فضا استفاده کنند، خدمت وظیفه عمومی به یکی از بهترین دوران زندگی آن‌ها تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها