سردار یزدی:

امروز شاهد سیلی محکم بسیجیان جهان اسلام به دشمنان هستیم

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: امروز دشمنان در منطقه سیلی محکمی از بسیج جهان اسلام خورده‌اند و وعده امام راحل در تشکیل بسیج جهانی محقق شده است.
کد خبر: ۲۸۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ - 04March 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در یادواره شهدای اطلاعات استان های تهران و البرز که صبح امروز (یکشنبه 13 اسفندماه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به آماری از شهدای اطلاعات اظهار داشت: از بین سه هزار و 300 شهید اطلاعات عملیات کل کشور، 330 شهید اطلاعات عملیات را در لشکرهای 10 سیدالشهدا، 27 محمد رسول الله (ص) تیپ 313 حر، تیپ 20 رمضان، 53 خاتم، 110 خاتم و لشکریان و سپاهیان استان تهران داریم.

وی افزود: 29 شهید شاخص در بین این شهدا وجود دارند که از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده و در بین رزمندگان حضور داشتند، همچنین 370 جانباز و آزاده در بین نیروهای اطلاعات عملیات در تهران داریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد هستیم دشمنان در منطقه سیلی محکمی از بسیج جهان اسلام خورده اند، افزود: بسیجی که امام راحل وعده آن را داده بودند محقق شد. بسیجیانی از کشورهای افغانستان، پاکستانی، عراق، سوریه و لبنان برای دفاع از حرم ها حرکت کردند.

سردار یزدی تصریح کرد: دشمنان داعشی را درست کردند تا همانند صهیونیزم غده ای سرطانی شود؛ ولی امروز می بینیم کشورهای ارتجاع عرب و کشورهای حامی آن مایوس از ضربه زدن به جمهوری اسلامی شدند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) این یادواره را از سلسه یادواره های کنگره شهدای اطلاعات دانست و گفت: این مراسم یازدهمین یادواره در بحث تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. سعی داریم در این یادواره به روحیات شهدای اطلاعات در دفاع مقدس بپردازیم.

وی نیروهای اطلاعات را چشمان فرماندهان در دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: یگان های اطلاعات همواره جایگاه حضور طالبان شهادت بود. در روزهای سرد زمستان با حضورشان در دریاهای پر آب و ارتفاعات برفی سعی در شناسایی مسیرها داشتند. آنان بصیرتی از خود نشان دادند تا فرماندهان بدانند در پس ظاهر دشمنان چه موضوعاتی وجود دارد. وقتی از منطقه شناسایی، جایی که حتی تصورش برای خیلی ها قابل باور نبود بازمی‌گشتند اطلاعات جمع آوری شده را به فرماندهان می دادند تا طبق آن تصمیم گیری شود.

وی بیان کرد: بارها دیدیم نیروهای اطلاعات بدون هیچ هراس و واهمه چنانکه گویی در منطقه خودی حرکت می کنند به راحتی وارد کانال های دشمن شدند. این ازخودگذشتگی‌ها سبب شد فرزندان این مرز و بوم از آب و خاک خود دفاع کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها