سردار فرحی:

مهارت‌آموزی سربازان پس از پایان خدمت باید به اشتغال منجر شود

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با بیان اینکه معضل بیکاری جامعه را به چالش بزرگی کشانده و باید در جهت بهبود این شرایط تلاش کرد، گفت: هدف اصلی از مهارت‌آموزی جوانان در دوران سربازی ورود آنان به بازار کار و اشتغال است.
کد خبر: ۲۸۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ - 04March 2018

مهارت آموزی سربازان باید پس از پایان دوران خدمت به اشتغال منجر شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در نشست تخصصی مهارت آموزی کارکنان وظیفه که صبح امروز در سالن همایش‌های شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 170 تدبیر و توصیه از سوی مقام معظم رهبری درباره اهمیت دوران خدمت مقدس سربازی و جایگاه سربازان مطرح شده است. رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود آورده‌اند که سربازان فرزندان و آینده‌سازان کشور هستند، این فرمایش مقام معظم رهبری راه را برای ما روشن می‌کند که باید بیش از گذشته به سربازان و طول خدمت آن‌ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به سربازمحور بودن نیروهای مسلح، افزود: امروز صحبت از تسلیحات پیشرفته نظامی است که در جهت بازدارندگی و دفاع از کشور به آن نیاز داریم و لازمه مجهز شدن به تجهیزات نوین نظامی وجود سربازان متخصص و کارشناس است، دفاع از تمامیت ارضی اولویت سربازان است که آن‌ها باید برای افزایش تخصص و مهارت‌های ضروری در این مسیر قدم بردارند.

سردار فرحی با اشاره به اینکه معضل بیکاری جامعه را به چالش بزرگی کشانده است که باید در جهت بهبود این وضعیت آسیب‌زا تلاش کنیم، گفت: سالانه 400 هزار نفر سرباز در نیروهای مسلح بکارگیری می‌شوند و از آن طرف همین تعداد سرباز به طول خدمت خود پایان می‌دهند و وارد جامعه می‌شوند؛ این یک سرمایه عظیم ملی است که باید در طول دوران خدمت آن‌ها را با مهارت‌هایی که برای بازار کار ضرورت دارد، آشنا کنیم.

وی گفت: هدف ما از برگزاری این همایش‌ها در خصوص مهارت آموزی سربازان این است که جوانی که خدمت مقدس خود را به پایان رساند، دغدغه کار و ترس از اینکه نتواند برای خود شغلی را دست و پا کند، نداشته باشد. تلاش ما این است که مهارت آموزی سربازی منجر به ورود به بازار کار و اشتغال باشد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه با اشاره به ارتقای سطح تحصیلات سربازان نسبت به سال‌های گذشته، تصریح کرد: مدرک‌گرایی سربازان نشان می‌دهد که این جوانان مشتاق و علاقه‌مند به آموزش هستند یکی از اهداف مهم برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی این قشر در مدت خدمت سربازی این است که وقفه‌ای میان آموزش این عزیزان ایجاد نشود.

وی افزود: از 10 سال گذشته رشد تحصیلی سربازان چشم‌گیر و قابل توجه بوده است. ورود سربازان تحصیل‌کرده به نیروهای مسلح جهت انجام خدمت در سال 1385 حدود 13 درصد بوده که این آمار در سال 95 به 40 درصد افزایش یافته است. چنین آماری امیدبخش است و نشان می دهد که نسل جوان ما به سمت رشد و پویایی جامعه قدم برمی‌دارند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها