معرفی کتاب؛

«یاقوت سرخ»

کد خبر: ۲۸۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ - 29March 2018

«یاقوت سرخ»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «یاقوت سرخ» عنوان کتابی از «عظیم دشتی» است که در 38 بخش مجزا زندگی‌نامه، خاطرات و وصیت‌نامه 38 شهید هنرمند استان اردبیل را گردآوری کرده است.

در این کتاب سعی شده تا ظرافت‌ها و زیبایی‌های دفاع مقدس از نگاه تیزبین هنرمندان به خواننده منتقل شود.

این کتاب طیف‌های مختلف شهدا در رشته‌های گوناگون هنری را شامل شده که در نوع خود می‌تواند فرهنگ کوچکی محسوب شود که می‌تواند ادامه پیدا کند.

قسمتی از متن کتاب:

«سه روز است بعثی‌ها می‌خواهند به ما حمله کنند و بالاخره ساعت 9:30 دقیقه عراقی‌ها به ما حمله کردند اما خداوند معجزه‌ای که تا حالا ندیده‌ بودم فرستاد و گرد و غبار و بارانی شدید از طرف او آمد و حمله آنها نقش برآب شد. رعد و برق آسمان، مانند منوری بود و صدای آسمان همراه باران در نظر عراقی‌ها مانند توپ بودکه به وحشت افتاده بودند. وضع جبهه‌ها خوب است. جنگ به زودی تمام می‌شود و ما به کربلا خواهیم رسید. ان‌شاءالله.»

درقسمت دیگری از کتاب آمده است:

«در این موقع حساس انقلاب اسلامی که سرمایه خون هزار شهید به خون خفته است. آیا ما نباید هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) در کربلا و امام خمینی در ایران جوابگو باشیم؟

باید این را بدانیم و با خلوص نیت قبول کنیم که این انقلاب تنها انقلابی نیست که بعد از گذشت چهارده قرن از تاریخ اسلام در ایران اتفاق افتاده است؛ پس چرا بنشینیم.

باید در مقابل تمام مستکبران جهان به رهبری امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قیام کنیم.

ما امام خود یعنی خمینی را خوب شناخته‌ایم؛ راهمان را پیدا کرده‌ایم و لحظه‌ای از این راه که راه اسلام به یاری خداوند متعال است، غافل نخواهیم شد.»

«یاقوت سرخ» به در 190 مصور به کوشش «عظیم دشتی» گردآواری شده و توسط نشر «حافظ اندیشه» در 1000 نسخه منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار