مدیر مرکز اسناد دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

تدوین نقش دانش آموزان در سناریوی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی

«علی‌اکبر فراهانی» گفت: در راستای تکمیل طرح موزه آرایی و سناریوی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی، نقش دانش آموزان و فرهنگیان در سناریوی مرکز فرهنگی تدوین می‌شود.
کد خبر: ۲۸۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ - 04March 2018

نقش دانش آموزان در سناریوی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی تدوین می شود«علی‌اکبر فراهانی» مدیریت مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی در حاشیه کارگروه موزه آرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی همزمان با تکمیل فاز عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس و پیشرفت در حال پیگری دو موضوع دیگر جمع آوری اسناد و آثار و تدوین سناریوی مرکز فرهنگی است.

وی افزود: در ارتباط با جمع آوری اسناد و آثار دفاع مقدس، خوشبختانه تاکنون اقدامات مطلوبی انجام شده و ما توانسته‌ایم که حجم قابل توجهی از اسناد و تجهیزات را به منظور نمایش در مرکز فرهنگی جمع آوری کنیم.

مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در بحث سناریوی موزه آرایی و تعریف چیدمان محتوایی و موضوعی نیز تاکنون سلسله نشست‌هایی را با افراد و سازمان‌های مرتبط با توجه به نقش آن‌ها در دفاع مقدس برگزار کردیم.

فراهانی با اشاره به تعریف سناریو گفت: سناریو در واقع عبارت از سیر روایتی که در مرکز فرهنگی از نحوه چیدمان آثار و چگونگی نمایش آن‌ها برای مخاطب و انتقال مفاهیم مورد نظر است.

وی ادامه داد: در این جلسه که با حضور اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی، سازمان بسیج دانش آموزی و اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار شد، افراد حاضر به چگونگی تدوین نقش دانش آموزان در دفاع مقدس دراین سناریو پرداختند.

مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این نشست یک‌سری سیاست‌های پیش‌رو در تدوین این نقش اشاره شد.

فراهانی با اشاره به برخی از سیاست‌های مطرح شده در این نشست، گفت: سطح پرداختن به موضوعات استانی، فضای کافی به منظور نمایش، پرداختن به آثار فاخر، ارائه آثار در قالب‌های هنری، تشکیل کمیته یکسان‌سازی آثار، ارائه تعریف واحد از دانش آموز و فرهنگی ایثارگر، معرفی سیره شهدای دانش آموز و فرهنگی، ارائه تاریخ شفاهی‌های جمع آوری شده از سازمان‌های مرتبط به اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و ارائه طرح غرفه آرایی از جمله سیاست‌های مطرح شده به منظور تدوین نقش دانش آموزان در دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی است.

خاطرنشان می‌شود، این کارگروه با حضور اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی، سازمان بسیج دانش آموزی و اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها