روسیه اسنادی از استفاده شورشیان سوریه از سلاح شیمیایی منتشر کرد

روسیه اسناد و شواهدی را منتشر کرد که نشان می دهد مواد شیمیایی به کار گرفته شده در "خان العسل" توسط شورشیان به کار گرفته شده است.
کد خبر: ۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹ - 05September 2013

روسیه اسنادی از استفاده شورشیان سوریه از سلاح شیمیایی منتشر کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که امریکا و متحدان طی دو هفته گذشته با مطرح کردن اتهاماتی بدون ارائه اسناد کافی دولت بشار اسد را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندان خود می کنند، روسیه با انتشار گزارشی در مورد به چگونگی به کار رفتن سلاح شیمیایی در برخی مناطق سوریه مدعی شد شواهد موجود حکایت از آن دارد که شورشیان از سلاح شیمیایی در این مناطق استفاده کرده اند.

به گزارش "راشا تودی": نتیجه تحقیقات در مورد سلاح های شیمیایی به کار گرفته شده در منطقه خان العسل نشان می دهد این سلاح ها متعلق به تسلیحات استاندارد ارتش سوریه نیست و موارد به کار رفته در آن مشابه تسلیحات به کار گرفته شده توسط شورشیان می باشد.

در این رابطه "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه طی بیانیه ای ضمن اشاره به نتیجه تحقیقات در خان العسل که دخالت شورشیان را در استفاده از سلاح شیمیایی نشان می دهد، تاکید کرد برای بررسی و اتخاذ هرگونه اقدامی در رابطه با چگونگی استفاده از سلاح شیمیایی باید منتظر نتیجه تحقیقات سازمان ملل و ماند و اعمال اتهامات بی اساس علیه دولت سوریه نمی تواند راهکار مناسبی برای برخورد با مساله باشد.

نظر شما
پربیننده ها