روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین طی اطلاعیه‌ای خبر داد؛

واگذاری مسوولیت تشییع و تدفین شهدای گمنام به بنیاد حفظ آثار‌ و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس

روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح طی اطلاعیه‌ای از محول شدن مسوولیت تشییع و تدفین شهدای گمنام به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۸۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ - 05March 2018

واگذاری مسوولیت تشییع و تدفین شهدای گمنام به بنیاد حفظ آثار‌ و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدسبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، متن اطلاعیه روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح به شرح ذیل است:

به اطلاع عموم مردم شریف ایران می‌رساند؛ به دنبال درخواست رئیس محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موافقت سردار ریاست محترم ستاد کل نیرو‌های مسلح، از سال ۱۳۹۷ جانمایی، تشییع و تدفین شهدای گمنام توسط کمیته‌ای متشکل از «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت کشور، معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح، معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس (دو عضو) و ...» و زیرنظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام می‌گیرد.

در همین راستا علاقه‌مندان به تدفین شهدای گمنام در نقاط خاص از این پس از طریق ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها درخواست‌های خود را مطرح و پیگیری نمایند.

کمیته جستجوی مفقودین نیز بحول و قوه الهی، کما فی السابق، عملیات تفحص پیکر‌های مطهر و نورانی شهدای هشت سال دفاع مقدس در خاک عراق و کشور عزیزمان و همچنین اقدامات جاری مربوط به شناسایی عموم شهدا و تحویل به خانواده‌های آنان را همچنان ادامه خواهد داد و در این راه پر افتخار نیاز مبرم به دعای خیر مردم و خانواده‌های معظم شهدا دارد.

بر اساس این گزارش، ۲۲ سال تلاش برای اجرای طرح تشییع و خاکسپاری پیکر‌های طیبه شهدای گمنام در نقاط خاصبه استحضار ملت شهید پرور ایران می‌رسد.

۹ هزار و ۲۱۰ شهید گمنام در هزار و ۹۱۴ نقطه از کشور در مناطق مختلف با حضور حماسی مردم و آحاد جامعه تشییع و به خاک سپرده شده اند که جزئیات آن به شرح زیر می‌باشد:

۹۱۸ نقطه از حرم‌های مطهر شهدای گمنام مربوط به بوستان‌های شهری، شهرک ها، ارتفاعات و تپه‌های مشرف بر شهر‌ها می‌باشد.

۲۷۹ نهاد نظامی و امنیتی کشور برخوردار از فیض حضور حرم‌های مطهر شهدای گمنام است.

۲۹۳ نقطه از حرم‌های نورانی شهدای گمنام در دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پزشکی، پیام نور، فرهنگیان، فنی و حرفه‌ای و نظامی، فضای جامعه دانشگاهی را عطرآگین نموده است.

۳۱ حوزه علمیه مزین به قدوم مبارک شهدای گمنام و برپایی حرم‌های آن‌ها در این نهاد علمی و دینی می‌باشد.

۱۶ نقطه از حرم‌های مطهر شهدای گمنام در دل مراکز مهم صنعتی و تحقیقاتی قرار گرفته اند.

۴ حرم مطهر شهدای گمنام در نهاد‌های مهم ورزشی و هنری قرار دارند.

۱۹ نقطه از حرم‌های شهدای گمنام یادمان‌های مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور، میزبان زائرین کوی شهیدان می‌باشد.

۳۵۴ نقطه از حرم‌های مطهر شهدای گمنام در گلزارها، امامزاده ها، روستا‌ها و اماکن متبرکه کشور قرار دارند که برخی از آن‌ها مربوط به زمان جنگ تحمیلی و یا در اوایل کار این کمیته انجام گرفته است.

گفتنی است، از مجموع ۹ هزار و ۲۱۰ شهید گمنام، ۴ هزار شهید گمنام در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آرمیده اند.

انتهای پیام/ ۱۲۰

نظر شما
پربیننده ها