انتشار بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال

بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.
کد خبر: ۲۸۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 05March 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هدیه‌ الهی به مردمان این عصر بود که حاصل خون قلب و خون دل عالمان، صالحان، مجاهدان و آحاد مردم غیور این مرزوبوم در بیش از هزار سال گذشته است.

رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال 1396 نیز با ریل‌گذاری جدیدی برای اقتصاد مقاومتی فرمودند:

«اقتصاد مقاومتی یک مجموعه است؛ این مجموعه اگر فقط در زیر نام اقتصاد مقاومتی مورد توجّه قرار بگیرد، ممکن است چندان منشأ اثر نباشد؛ من علاج را در این میبینم که این مجموعه را به نقاط مهم تقسیم کنیم و برای هر نقطه‌ی کلیدی و مهمّی یک فصلی از زمان را قرار بدهیم، و از مسئولین و افراد شاخص و از آحاد مردم بخواهیم که همه‌ی همّت خود را بر روی آن نقاط کلیدی متمرکز کنند؛ به نظر من علاج در این است که این نقطه‌ی کلیدی را امسال درست شناسایی کنیم. به اعتقاد من این نقطه‌ی کلیدی عبارت است از تولید، تولید داخلی؛ و اشتغال و عمدتاً اشتغال جوانان؛ اینها آن نقاط کلیدی اصلی است.»

این رهنمود، انتشارات انقلاب اسلامی را بر آن داشت تا در راستای وظایف و مأموریّت‌های خود، کتابی را در این موضوع تدوین نماید. از آنجا که سال گذشته، کتاب «اقدام و عمل» از محصولات این انتشارات، به‌طور مبسوط و مفصّل به بحث «اقتصاد مقاومتی» پرداخته است، مخاطب گرانقدر را به آن کتاب ارجاع می‌دهیم و با مرور سریع اهمّ ویژگی‌ها و مؤلّفه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش دوّم، تمرکز کتاب را در بخش سوّم و چهارم بر موضوع اشتغال و تولید قرار خواهیم داد. شایان ذکر است که بخش اوّل کتاب به کلّیّاتی در موضوع شعار سال، اختصاص یافته است.

اگر چه نام کتاب «شعار سال» است امّا واضح است که تا رسیدن به اقتصادی مستحکم، و تا حلّ مشکل اشتغال و رونق تولید ملّی، این کتاب می‌تواند نصب‌العین آحاد مردم و مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها