سردار وحیدی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس مطرح کرد؛

وجود ظرفیت مناسب برای نهال‌کاری در مجموعه نیرو‌های مسلح

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: زمین‌هایی که در اختیار نیرو‌های مسلح قرار دارد از ظرفیت بسیار خوبی برای نهال‌کاری برخوردار هستند که این را می‌توان با مدیریت منابع آب، توسعه داد.
کد خبر: ۲۸۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ - 05March 2018
نیرو‌های مسلح از ظرفیت خوبی برای نهال کاری برخوردار هستندسردار سرتیپ پاسدار «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در حاشیه مراسم کاشت نهال در محوطه این دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اینکه سنت درختکاری، سنتی ارزشمند است، اظهار داشت: توجه به طبیعت و محیط زیست مفهوم خود را در قالب درختکاری نشان می‌دهد؛ زیرا درختکاری تولید یک جریان زنده است.

وی با بیان اینکه گیاهان نمادی از حیات و جریان زندگی هستند، افزود: کاشت نهال هم معنا و مفهوم و هم نتایج مادی ارزشمندی دارد؛ بر این اساس به رسم سنت حسنه زمین‌هایی در دانشگاه عالی دفاع ملی برای کاشت نهال در نظر گرفته شده و تا جایی که امکان داشته باشد، نهال‌کاری در این دانشگاه انجام می‌شود.

سردار وحیدی با بیان این مطلب که چند هکتار از زمین این دانشگاه برای کاشت نهال در نظر گرفته شده است، ادامه داد: زمین‌هایی که در اختیار نیرو‌های مسلح قرار دارد از ظرفیت بسیار خوبی برای نهال‌کاری برخوردار هستند که این را می‌توان با مدیریت منابع آب، توسعه داد.

وی در خصوص ضرورت مراقبت بعد از کاشت نهال هم بیان داشت: حداقل در چند سال اول باید مراقبت لازم از نهال‌هایی که کاشته می‌شود صورت گیرد و این موضوع درستی است که باید به آن توجه داشت.

انتهای پیام/ ۲۳۱
نظر شما
پربیننده ها