چرایی کاهش ازدواج آسان در جامعه /1

تجمل گرایی و تشریفات سدی در برابر ازدواج آسان

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان متعهد، باید، ازدواج آسان را از زندگی خود شروع کنند، اظهار داشت: تجمل‌گرایی و تشریفات مهم‌ترین آسیب ازدواج آسان در جامعه امروز محسوب می شود.
کد خبر: ۲۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ - 16September 2014

تجمل گرایی و تشریفات سدی در برابر ازدواج آسان

 لاله افتخاری دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، عنوان کرد: مسجد، کانون ترویج سبک زندگی نبوی، علوی، فاطمی و رضوی است و فعالیتهای ارائه شده از این جایگاه باید فضای جامعه را نورانی و قرآنی کند چرا که نقش  مسجد، در عرصه های مختلف زندگی انسان بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی، باید در پایگاهای دینی، برنامهریزی و به مردم ارائه شود، افزود: امروز مساجد باید به کانون سبک زندگی اسلامی تبدیل شود و در این راه برای جوانان آموزش های لازم را در نظر بگیرند چرا که ازدواج آسان می تواند بسیاری از قواعد دینی را حفظ و حراست کند.

وی اذعان داشت:  اگر از پتانسیل موجود در مساجد بهره ببریم و جوانان را به سمت ازدواج آسان هدایت کنیم یقینا ترفندهای دشمن در میدان جنگ نرم، از بین خواهد رفت.

وی افزود: دشمنان با روشهای مختلف به جنگ عقاید و اعتقادات جوانان و نوجوانان ما آمده اند، بنابراین،ما باید فرصتها را از دست نداده و درپی مقابله با ترفندهای دشمنان، با آگاهیدهی و شناسایی شگردهای دشمنان دین، راهکارهای مقابله با آن ها را به جوانان و نوجوانان ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نرم دشمنان برای زنان و دختران برنامهریزی مضاعف کرده است، تصریح کرد: مساجد باید محور ازدواج، رفع اختلافات، سواد آموزی، بصیرتافزایی، حفظ قرآن و رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی باشد.

افتخاری با اشاره به اینکه اگر نورانیت زندگی، از منبع سیره اهل بیت(ع) نشات بگیرد،انسان سعادتمند خواهد شد، اظهار داشت: ترویج ارزشهای اسلامی و انقلابی،راهکار اساسی، بیداری جوانان و نوجوانان در مقابل ترفندهای دشمنان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها