حسینی:

فرانسه نمی‌داند مواضع ایران در مسئله موشکی «قاطع و سازش‌ناپذیر» است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب گفت: فرانسه به نمایندگى از اتحادیه اروپا به بهانه اینکه می‌کوشد تا مانع خروج ترامپ از برجام شود، تصور می‌کند ایران به برجام ٢ که قضیه موشکی است تن می‌دهد، اما نمی‌داند که در این مسئله مواضع رهبری و نظام، قاطع و سازش‌ناپذیر است.
کد خبر: ۲۸۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ - 05March 2018

فرانسه نمی‌داند مواضع ایران در مسئله موشکی «قاطع و سازش‌ناپذیر» استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سیدمحمد حسینی در گفت‌وگویی با اشاره به سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و سخنان قبل از سفرش اظهار کرد: تنها خاطره خوبی که از دولت فرانسه در ذهن مردم ایران باقی مانده مربوط به دورانی است که امام راحل در نوفل لوشاتو به سر می‌بردند و فرانسوی‌ها میزبان ایشان بودند، اما بعد از انقلاب متأسفانه در مقاطع مختلف شاهد رفتار نامناسب و بعضا خصمانه دولتمران فرانسه نسبت به جمهوری اسلامی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: فرانسوی‌ها در جنگ تحمیلی از صدام با تجهیز ارتش بعثى حمایت کردند؛ همچنین در مجامع جهانی بار‌ها علیه ایران اسلامى موضع گیرى و رأى داده اند و مردم ما هنوز تلخی ماجرای خون‌های آلوده را فراموش نکرده‌اند.

حسینی یادآورشد: فرانسه در مذاکرات هسته اى نقش منفی و پلیس بد رابازى کرد تا غربی‌ها بتوانند امتیازگیری بیشتری داشته باشند و در طی سالیان گذشته شاهد هستیم که این کشور، مأمن و پناهگاهی شده برای منافقینى که دستشان به خون مردم ایران آغشته است و هزاران نفر را ترور کرده‌اند و رسما درصدد براندازى هستند، درحالیکه اعضای این گروهک تروریستی آزادانه در فرانسه همایش می‌گذارند و علیه جمهوری اسلامی تبلیغات واقدام می‌کنند و دولت فرانسه بجای پایان دادن به این تحرکات کینه ورزانه وعذرخواهی ازملت ایران طلبکارهم شده است.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در مسائل اقتصادی هم از فرصت طلبى کشور فرانسه می‌توان به شرکت توتال وامثال آن اشاره کرد که همیشه منافع خودشان را مد نظر دارند و گوش به زنگ مواضع کنگره ومقامات امریکا هستندتا نحوه همکارى وپاى بندى خودبه قرارداد‌ها و یا نقض آن راتنظیم کنند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى با بیان اینکه در مسائل سیاسی نیز شاهد این هستیم که دولتمردان و سیاستمداران فرانسوی همواره در مسائل داخلی ایران دخالت کرده و اتهامات ناروایی به ایران می‌زنند، افزود: آن‌ها با وجود اینکه خودشان و دیگر قدرت‌های غربی اینهمه سلاح‌های پیشرفته وکشتارجمعى وهسته اى دارند، اصرار می‌کنند در بحث امور دفاعی ایران از جمله مسائل موشکی ورود پیدا کنند و با جسارت تمام تقاضا‌های نامعقول خود را مطرح کنند.

استاد دانشگاه تهران درخصوص میانجیگرى فرانسه خاطرنشان کرد: فرانسه به نمایندگى ازاتحادیه اروپا به بهانه اینکه می‌کوشدتا مانع خروج ترامپ ازبرجام شود، تصور می‌کندایران به برجام ٢ که قضیه موشکی است تن می‌دهد، اما نمی‌داندکه دراین مسئله مواضع رهبری و نظام، قاطع و سازش ناپذیر است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب تأکید کرد: به هرحال باید مسئولان کشور در برابر اینگونه اظهارات با اقتدار بایستند و موضع بگیرند و به هیچ وجه در برابر خواسته هایى که به منافع وامنیت ملی آسیب می‌زند کوتاه نیایند.

حسینی در پایان تاکید کرد: باید از دانشجویانی که اعتراض خود را به این سفر ابراز کردند، تشکر کرد چراکه وزیر خارجه فرانسه در آستانه سفر به ایران مواضع گستاخانه‌ای اتخاذکرد و قطعاً نباید در مقابل چنین زیاده‌خواهی‌هایی مماشات کنیم و به آن‌ها این جرأت و جسارت را بدهیم که با عزت و اقتدار ملی ما، بازی کنند.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها