مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

تأثیر معنوی اعتکاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مراسم معنوی اعتکاف می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور را فراهم کند.
کد خبر: ۲۸۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ - 05March 2018

تأثیر معنوی اعتکاف در کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش دفاع پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه برنامه‌ریزی ستاد اعتکاف اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و معضلات در جوامع اسلامی به خاطر دوری از باور‌های دینی و اسلامی است و برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در تقویت باور‌های دینی به ویژه در بین جوانان و نوجوانان نقش بسزایی دارد.

وی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف افزود: اعتکاف فرصت مناسبی است که انسان در این مهمانی با خدای خود به راز و نیاز بنشیند و از این فرصت مهمانی بیشترین بهره را ببرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: فرصت معنوی اعتکاف را باید قدر دانست و برای عمق‌بخشی به باور‌های دینی و اعتقادی از این ایام گرانقدر استفاده کرد.

این مسئول به وجود معضلات و مشکلات در برخی جوامع اسلامی اشاره کرد و با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: اعتکاف و این مراسم معنوی می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور را فراهم کند.

شکریان‌امیری با اهمیت برنامه‌ریزی برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم معنوی در استان و تسهیل در روند ثبت‌نام معتکفین در این ایام بیان کرد: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از ۱۱ فروردین آغاز و تا ۱۳ فروردین پایان خواهد یافت و با توجه به فرصت باقیمانده در جهت تسهیل در ثبت‌نام معتکفین همه تدابیر لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به مردمی بودن این گونه مراسم‌ها خاطرنشان کرد: حضور مردم مومن و مسلمان در این گونه مراسم‌ها نشان از مردمی بودن این مراسم دارد و باید با اطلاع‌رسانی درست و با برنامه‌ریزی مناسب زمینه حضور همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را در این مراسم معنوی اعتکاف فراهم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان با اشاره به حضور معتکفین در سال‌های گذشته در استان گفت: در سال گذشته ۲۸ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۷۷ نفر آقایان و ۱۷ هزار و ۶۲۲ نفر خانم‌ها و ۱۶ هزار و ۸۳۲ از اماکن مذهبی شهری و ۱۱ هزار و ۴۶۷ اماکن مذهبی روستایی و ۶ هزار و ۹۶۴ نفر در سال ۹۶ برای نخستین بار در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار