معرفی کتاب؛

«دیدار با آفتاب»

کد خبر: ۲۸۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱ - 14April 2018

«دیدار با آفتاب»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «دیدار با آفتاب» عنوان کتابی از «سمیرا سادات امامی» است که بر اساس خاطرات جانباز «محمد یحیایی» به نگارش درآمده است. این کتاب در 195 صفحه جزئیات زندگی این شهید را از دوران انقلاب تا دفاع مقدس و حوادث مربوط به آن را شرح داده است.

قسمتی از متن کتاب:

«يادم هست در یکی از مسابقات دو ميدانی كه فكر می‌كنم به مناسبت دهه‌ی فجر برگزار شد، قرار بود شركت كننده‌ها با تجهيزات كامل (كوله، قمقمه، اسلحه و ساير وسايل) از مقابل پادگان لشكر 58 تکاور ذوالفقار تا ميدان امام را بدوند.

من هم طبق معمول نام نويسی كردم ولی روز برگزاری مسابقه كارهايم در انبار طول كشيد و نتوانستم به موقع همراه بقيه بروم تا اینکه كمی بعد از زمان شروع مسابقه كارهای من هم تمام شد همان‌ موقع اخوی ‌عرب با موتور به سپاه آمد. او دست فرمان خیلی خوبی داشت و در اكثر ماموريت‌هایی كه می‌رفت مسئوليت رانندگی را به عهده می‌گرفت و در شاهرود معمولا با موتور به سپاه می‌آمد.

از ديدنش در آن شرايط خيلی خوشحال شدم و همان اول راجع به مسابقه پرسيدم اخوی ‌عرب توضيح داد نفرات جلو تقريبا به ميدان بسیج فعلی رسيده‌اند يعنی حدود یک سوم مسير را پشت سر گذاشته بودند و گفت آمده تا من را به بقيه برساند كه اگر نفر آخر شدم با همان موتور به سپاه برگردم.

نمی‌توانستم از مسابقه بگذرم به همین خاطر سريع وسايلم را برداشته ترک موتور نشستم ولی اخوی به جای رفتن به ميدان شير و خورشيد من ‌را مقابل پادگان یعنی نقطه‌ی شروع حركت دونده‌ها پیاده کرد می‌دانستم حساسيت زيادی روی حق‌الناس دارد با این حال به کارش اعتراض کردم و جواب شنیدم:

- اين عادلانه نيست تو هم بايد مثل همه از اول خط شروع بدوی.

وقتی مقابل پادگان از موتور پیاده شدم كسی به جز دژبان‌ها آن جا نبود و آنها با دیدن من که خودم را برای دويدن آماده می‌کردم خیلی تعجب كردند که چرا اینقدر دیر آمدم و بازهم تصمیم دارم در مسابقه شرکت کنم!

در بين راه اخوی ‌عرب سوار موتور بود و دائم به من روحيه می‌داد گاهی هم برای تشويق من سرعتش را بيشتر می‌كرد تا مجبور شوم سریع‌تر بدوم. مصمم بودم در اين مسابقه برنده شوم و بالاخره اواسط خيابان ايستگاه سابق كم‌كم به بقيه رسيده و نزدیک خط پايان با ناباوری همه را پشت سر گذاشتم و نفر اول شدم.

قهرمانی در اين مسابقه كه همراه با تشويق‌های اخوی ‌عرب اتفاق افتاد هنور هم برايم شیرین‌ترين مقامی است كه در دوران فعاليت ورزشی‌ام به دست آوردم.»

«دیدار با آفتاب» به قلم «سمیرا سادات امامی» در 214 مصور تالیف و توسط «کتاب سمنگان» در 2000 جلد منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار