همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه شهید مختار اسماعیلی

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید مختار اسماعیلی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
کد خبر: ۲۸۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ - 05March 2018

زندگی نامه شهید مختار اسماعیلیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید مختار اسماعیلی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید.

شهید مختار اسماعیلی در سال 1315 در خانواده ای متدین و زحمتكش و پاك و بی آلایش به دنیا آمد. صفای درونی و پاكی و معصومیت خاصی در وجودش موج می زد. فقر و تنگدستی اجازه نداد به تحصیل علم و دانش بپردازد. به ناچار به زراعت و كشاورزی روی آورد. از همان سنین كودكی برای نماز و روزه اهمیت خاصی قایل بود.

انسانی وارسته و دارای كمالات اخلاقی و خصوصیات برجسته ای بود كه وی را از دیگر دوستان و آشنایان متمایز می نمود. وی كه فقر و محرومیت را تا مغز استخوانش احساس كرده بود با پیروزی انقلاب اسلامی جهت حفظ نظام الهی با آگاهی كامل به جمع بسیجیان پرتوان اسلام ملحق شد تا درخت عدالت و شجره حریت را پاس دارد. وی انقلاب اسلامی را یک موهبت عظیم الهی می دانست و مدت های طولانی جهت دفاع از آن در سنگرهای متعددی در كردستان حضور یافت و دلاوری و رشادت كم نظیری از خود نشان داد.

اما دست بیداد فلك این سرباز فداكار و بسیجی پرتوان را خیلی زود از دست ما گرفت و در تاریخ 66/5/27 ضدانقلاب برای اثبات ستمگری های بی شمار، گلی دیگر از گلستان عشق و گلزار توحید را پرپر نمود و سینه پرمهر و عطوفتش را هدف گلوله های استكبار قرار داد و پیكرش را بعد از عروج روح مطهرش در شهرستان نقده در گلزار شهدا نهادند.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها