سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

سال آینده 200 هزار سرباز گواهی‌نامه مهارت دریافت می‌کنند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ما برنامه داریم تا در سال 97 تعداد سربازانی که گواهی‌نامه دوره‌های مهارتی را دریافت می‌کنند به 200 هزار نفر افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۲۸۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ - 05March 2018

سال آینده 200 هزار سرباز گواهی‌نامه مهارت دریافت می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه جلسه شورای سیاست‌گذاری قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ ۵ جانبه‌ای که میان ستادکل نیرو‌های مسلح و ۴ وزارتخانه درباره سربازان امضا شد، دستگاه‌های دولتی تعهد کردند که زمینه اشتغال را برای جوانان شناسایی و معرفی کنند تا زمینه ورود آن‌ها به بازار کار فراهم شود.

وی افزود: نیرو‌های مسلح نیز مکان، زیرساخت‌ها و امکاناتی که برای آموزش و تربیت سربازان جهت فراگیری مهارت‌های حرفه‌ای لازم باشد، مهیا می‌کنند.

سرلشکر باقری ادامه داد: ارائه این آموزش‌ها به این مفهوم نیست که همه مقدمات اشتغال با این آموزش‌ها فراهم می‌شود؛ بلکه ارائه این آموزش‌ها برای کمک به سربازان است تا بتوانند کار پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 96 با کمک دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و همت نیروهای مسلح، 100 هزار نفر از میان 200 هزار نفری که شرکت کرده بودند، موفق به دریافت گواهینامه مهارت استاندارد حرفه‌ای شدند، علاوه بر این 2 هزار نفر از پرسنل کادر نیروهای مسلح به عنوان مربی مهارت‌های حرفه‌ای، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند که پیش‌بینی شده در سال آینده تعداد سربازان و مربیان به 2 برابر افزایش یابد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان این‌که این آموزش‌ها در 100 رشته ارائه می‌شود، بیان داشت: نیروهای مسلح در مناطقی که امکان برگزاری این دوره‌ها فراهم باشد، دوره‌ها را برگزار می‌کنند؛ لذا در منطقه‌ای مانند پاسگاه‌های مرزی که فضای لازم برای برپایی چنین کلاس‌هایی وجود ندارد، نمی‌توانیم این دوره‌ها را برای آن‌ها برگزار کنیم.

سرلشکر باقری ادامه داد: با این حال پیش‌بینی شده تا دوره‌های دفاعی و امنیتی هم به رشته‌های مهارت‌آموزی سربازان اضافه شود تا خروجی این کلاس‌ها برای امور حفاظت فیزیکی بکارگیری شوند؛ البته یک سری آموزش‌های دیگری نیز مانند آشپزی، رانندگی و تعمیر خودرو هم برای سربازان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها