عصر امروز صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه میان ستاد کل نیروهای مسلح و 4 وزارت‌خانه برای مهارت آموزی سربازان

ستادکل نیروهای مسلح عصر امروز با چهار وزارت‌خانه برای همکاری درخصوص مهارت‌افزایی سربازان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
کد خبر: ۲۸۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ - 05March 2018

امضای تفاهم‌نامه میان ستاد کل نیروهای مسلح و 4 وزارت‌خانه برای مهارت آموزی سربازانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری قرارگاه مهارت‌افزایی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح عصر امروز (دوشنبه 14 اسفندماه) با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار غیب‌پرور ریاست سازمان بسیج مستضعفین و وزرای علوم، تحقیقات و فن‌آوری، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

در این جلسه تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای میان سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و 4 وزارتخانه در راستای اجرای طرح مهارت‌افزایی سربازان نیروهای مسلح به امضا رسید.

در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه منصور غلامی وزیر علوم در جمع خبرنگاران در خصوص تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد، اظهار داشت: امروز تفاهم‌نامه‌ای را با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به منظور مهارت آموزی سربازان امضا کردیم تا این جوانان علاوه بر فراگیری آموزش‌های نظامی بتوانند با فراگیری مهارت‌های حرفه‌ای در توسعه اقتصادی و نیازهای عام جامعه نیز مشارکت داشته باشند.

وی افزود: وزارت علوم با توجه به داشتن دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیشترین کمک را در خصوص پشتیبانی آموزشی از طرح مهارت آموزی سربازان خواهد داشت؛ البته سایر مراکز آموزش عالی مانند پردیس‌های عمل و فناوری هم کمک هایی خواهند داشت.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز به خبرنگاران گفت: با توجه به ظرفیتی که در یگان‌های مختلف وجود دارد، می‌توانیم مهارت‌هایی را که نظام اجرایی کشور به آن‌ها نیاز دارد را از این طریق به سربازان آموزش دهیم تا پس از خاتمه سربازی با سهولت بیشتری جذب بازار کار شوند.

بطحایی وزیر آموزش و پرورش هم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امکانات، تجهیزات و سند های آموزشی و نیز کارشناسان این وزارتخانه برای ارائه آموزش های مهارتی در اختیار ستادکل نیروهای مسلح قرار می گیرد در مقابل به جهت آن که بخشی از سنگینی آموزش های مهارتی به دروه قبل از سربازی یعنی دوران مدرسه باز می گردد، برای ارائه این آموزش ها از کارشناسی ستاد کل نیروهای مسلح بواسطه اجرای طرح مهارت آموزی سربازان استفاده می کنیم.

در ادامه جهرمی وزیر ارتباطات نیز به خبرنگاران درباره تفاهم نامه ای که با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مهارت آموزی سربازان امضا کرد، بیان داشت: برای توانمند سربازان در حوزه کسب و کار فعالیت هایی در قالب طرح مهارت افزایی سربازان در ستاد کل نیروهای مسلح در حال انجام است که بخشی از توانمندسازی سربازان در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات بر عهده ما گذاشته شده لذا با مشارکت در این طرح به سربازانی که علاقمند به کار در حوزه ICT هستند، کمک می‌کنیم که این کمک ها هم در قالب آموزش‌ها و تسهیلاتی است که به آنها ارائه می‌دهیم تا بتواند در فرایند کارآفرینی موثرتر ظاهر شوند.

وی افزود: در همین راستا دوره‌های آموزشی مهارت افزایی که در ناجا برگزار شد، در حوزه فناوری ارتباطات اقدامات خوبی انجام شده و حتی کسب و کارهایی هم در همین زمینه راه اندازی کردند

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار