رئیس ستاد عتبات عالیات آبادان:

درهای حرم مسلم بن عقیل در آبادان رونمایی می‌شود

سردار مکی یازع گفت: در‌های حرم حضرت مسلم بن عقیل در آبادان ساخته شده و فردا رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۸۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹ - 05March 2018

درهای حرم مسلم بن عقیل در آبادان رونمایی می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سردار مکی یازع در گفت‌وگویی اظهار داشت: در آبان سال گذشته توافقنامه‌ای با ستاد مرکزی عتبات عالیات کشور در زمینه ساخت دو در بارگاه مسلم بن عقیل منعقد شد و در این توافقنامه ساخت دو در به مردم خوزستان و شهرستان آبادان محول شد.

وی افزود: ساخت دو در حرم حضرت مسلم بن عقیل از چوب ساج بوده و از روکش‌های نقره، مس، استیل و اندکی طلا استفاده‌شده است. همچنین عملیات قلم‌زنی، میناکاری، خاتم‌کاری، مونتاژ، گره چینی، نقره‌کاری و خوشنویسی بر روی آن‌ها صورت گرفته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آبادان با بیان اینکه  ساخت دو در حرم مسلم بن عقیل (ع) فرصتی بود  تا هنرمندان خوزستانی استعدادها و هنرهای مغفول مانده و ارادت خود به اهل‌ بیت (ع) را به همگان نشان دهند، گفت: هزینه ساخت این درها به‌طور کامل از سوی مردم آبادان تأمین‌شده است.

وی گفت: این در‌ها از حدود یک سال و نیم پیش در حال ساخت بود و ازنظر ارتفاع و عرض بلندترین درهای حرم محسوب می‌شوند. 

یازع  عنوان کرد: این دو در به احترام فرزندان مسلم بن عقیل بهنام‌های محمد و ابراهیم نام‌گذاری شده‌اند و حدود 300 میلیون تومان از طریق کمک‌های مردمی برای  ساخت این دو در هزینه شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیان آبادان با بیان اینکه این درها پس از رونمایی در آبادان به کوفه منتقل می‌شوند، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند فردا ساعت 9 صبح برای بازدید و رونمایی این در‌ها به ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان مراجعه کنند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار