بشار اسد:

ائتلاف آمریکا نیروی هوایی داعش است/ عملیات تا پاکسازی کامل غوطه شرقی متوقف نمی‌شود

رئیس‌ جمهور سوریه نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی را نیروی هوایی «داعش» خواند و گفت: علی‌رغم جوسازی‌ها، عملیات ارتش علیه تروریست‌ها در «غوطه‌ شرقی» تا آخر ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۲۸۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰ - 06March 2018

ائتلاف آمریکا نیروی هوایی داعش است/ عملیات تا پاکسازی کامل غوطه شرقی متوقف نمی‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «بشار اسد» در دیدار با «جابر انصاری» دستیار ویژه وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: ائتلاف به اصطلاح ضدداعش تحت رهبری آمریکا، عملا به نیروی هوایی داعش تبدیل شده است، چرا که بی‌شرمانه از «جبهه‌النصره»، «داعش» و دیگر گروه‌های تروریستی، حمایت می‌کند.

بشار اسد درباره جنگ روانی کنونی غرب علیه کشورش نیز گفت: «تهاجم رسانه‌ای و سیاسی علیه سوریه تحت عناوین انسانی، با هدف حمایت از تروریسم و تروریست‌ها صورت می‌گیرد، در شرایطی که آن‌ها تحت حملات پیاپی قرار دارند.»

رئیس‌ جمهور سوریه گفت: «ما به مبارزه علیه تروریسم ادامه می‌دهیم و عملیات ارتش سوریه در غوطه‌ شرقی، تداوم مبارزه علیه تروریسم است.

وی افزود: «اوضاع انسانی در سوریه که غرب در مورد آن صحبت می‌کند، یک دروغ مسخره است.»

اخیرا دبیرکل سازمان ملل و رئیس‌ جمهور فرانسه در آستانه پایان کار تروریست‌ها در غوطه‌ شرقی در ارتباط با اوضاع انسانی در این شهر، ابراز نگرانی کرده بودند!

بشار اسد درباره جنجال غربی‌ها درخصوص استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی نیز گفت: «موضوع حملات شیمیایی تبدیل به فرهنگنامه جعلی و قاموس دروغین غربی شده و صرفا ابزاری است که غرب با اتکای به آن، حملات خود علیه ارتش سوریه را توجیه می‌کند، اکثر ساکنان غوطه‌ شرقی تمایل دارند که به آغوش دولت سوریه بازگردند.»

نیرو‌های ارتش سوریه و مقاومت با وجود فشار‌های غرب در جریان هشت روز عملیات در غوطه‌ شرقی، حدود ۳۸ کیلومتر مربع از این منطقه را از لوث تروریست‌ها، پاکسازی کرده‌اند.

کنترل مناطق وسیعی در جبهه‌های شرقی غوطه به دست نیرو‌های ارتش افتاده و نیرو‌های مقاومت نیز تا نزدیکی‌های بخش مرکزی غوطه‌ شرقی پیشروی کرده‌اند.

با پیروزی‌های جدید، حدود ۳۶ درصد منطقه غوطه شرقی تحت کنترل نیرو‌های دولتی و مقاومت قرار گرفته است.

بدین ترتیب، اگر ارتش و نیرو‌های مقاومت از شرق و غرب با هم تلاقی کنند، کل منطقه غوطه شرقی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم خواهد شد. در حال حاضر ۶۷ کیلومتر مربع از منطقه فوق تحت اشغال تروریست‌ها قرار دارد.

عناصر گروه‌های تروریستی «جیش‌الاسلام»، «فیلق الرحمن»، «جبهه النصره» و «احرار الشام» که از سوی غرب، ترکیه و برخی کشور‌های مرتجع عربی حمایت می‌شوند در غوطه‌شرقی حضور دارند.

این گروه‌ها طی روز‌ها و هفته‌های اخیر مناطق مسکونی دمشق را با گلوله‌های خمپاره و راکت، هدف قرار داده‌اند. وزارت خارجه سوریه خبر داد، تروریست‌ها به ۴۶ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه در مسیر غوطه‌ شرقی حمله کردند.

اعزام ۱۰۰۰ تفنگدار آمریکایی دیگر به سوریه

رسانه صهیونیستی «دبکا فایل» گزارش داده است که آمریکا برای تقویت نیرو‌های خود در پایگاه «التنف» در شرق سوریه، ۱۰۰۰ تفنگدار دیگر به این پایگاه اعزام کرده است.

در ارتباط با مأموریت این نیروها، هر چند خبری گزارش نشده، ولی آموزش و سازماندهی مجدد تروریست‌ها، در دستور کار این نظامیان آمریکایی خواهد بود.

«الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه نیز اخیرا گفته بود که پایگاه «التنف» به پناهگاهی امن برای تروریست‌ها تبدیل شده است.

منبع: کیهان

نظر شما
پربیننده ها