سیدافقهی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

توان دفاعی رژیم صهیونیستی رو به ضعف است/ انتفاضه ملت فلسطین هر روز شعله‌ورتر می‌شود

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه قدرت دفاعی رژیم صهیونیستی رو به کاهش و ضعف است، گفت: محور مقاومت با تمام پتانسیل مادی و معنوی و پیروزی‌های خیره‌کننده خود به مرزهای این رژیم نزدیک‌تر شده است.
کد خبر: ۲۸۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ - 06March 2018

توان دفاعی رژیم صهیونستی رو به ضعف است/ انتفاضه ملت فلسطین هر روز شعله‌ور می‌شود«سیدهادی سیدافقهی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، در خصوص نشانه‌های زوال رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید»، این سخن در واقع مبتنی بر یک سری قواعد تحلیلی، قانونی و سنن الهی است و داستان ظلم است و ظلم هم دوام نمی‌آورد.

وی ادامه داد: تحولات منطقه و تمام نقشه‌هایی که تاکنون رژیم صهیونستی با حمایت‌های بی‌حد و مرز و نامحدود آمریکا، اتحادیه اروپا و دوستانی که هم پیمان آمریکا هستند و امروز بازی را از رو با رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند مانند عربستان، امارات و بحرین با توجه به کمک‌ها و تمام این خباثت‌ها ما باز شاهد این هستیم که رژیم صهیونیستی و بالاتر از این رژیم خود استکبار جهانی آمریکا در منطقه شکست می‌خورند و این شکست‌ها ادامه دارد.

سیدافقهی تصریح کرد: چند کشور در عراق و سوریه و حتی در لبنان شروع به توطئه کردند و همچنین خواستند انتفاضه ملت فلسطین را خاموش کنند؛ اما شعله قیام ملت فلسطین را می‌بینیم که هر روز در حال برافروخته‌تر شدن است.

وی گفت: نشانه‌های فیزیکی و ملموس به ما می‌گویند که قدرت دفاعی رژیم صهیونستی رو به کاهش و ضعف است و از قدرت مانور و قدرت ماجراجویی این رژیم روز به روز کاسته می‌شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی از سال 2000 میلادی تاکنون وارد هر نبردی شده است با اینکه خودشان آغازگر جنگ بودند؛ اما به نتیجه ملموسی دست پیدا نکرده و شکست خورده اند. به‌طور مثال در سال 2000 که خودشان یک سویه از جنوب لبنان عقب‌نشینی کردند و در سال 2006 میلادی که معروف به جنگ 33 روزه و اوج شکست رژیم صهیونستی بود، مقامات رژیم صهیونستی اذعان کردند که شکست خوردند.

وی گفت: دیوار کشی در بعضی از مناطق خاص، کمک‌های بی‌پایان و بسیار گسترده آمریکا، کمک‌های مالی، کمک‌های تسلیحاتی و کمک‌های سیاسی یا حتی انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و اعتراف به اینکه قدس پایتخت یکپارچه و ابدی رژیم صهیونستی از سوی آمریکاست؛ علی‌رغم تمام این مسائل می‌بینیم که بنیه و شادابی و سرکشی رژیم صهیونستی مثل گذشته دیگر نیست.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان ساخت: رژیم صهیونیستی و متحدان ‌آن جنگ نیابتی را آغاز کردند؛ اما خوشبختانه مزدوران و شرکای جانی آنان مانند القاعده، جبهه النصره، داعش، احرار الشام که مستقیما وابسته به این رژیم هستند؛ شکست می‌خورند.

وی گفت: عربستان سعودی هم پیمانان آن‌ها در یمن زمینگیر شده است، مردم انقلابی بحرین به خانه‌هایشان برنگشته‌اند، عراق داعش را شکست داده و سوریه داعش را شکست داده و هم اکنون در حال پاکسازی بقایای آن‌ها در غوطه شرقی است. همه این‌ها طرح و نقشه بود، برای هر کدام از اینها ساعت‌ها بلکه ماه‌ها طراحی و تدارک دیده‌اند؛ اما با توجه به هزینه‌های هنگفت لجستیک و هزینه‌های کارشناسان باز هم شکست می‌خورند. بخش عمده‌ای از این طرح‌های درون منطقه‌ای برای حفظ امنیت رژیم صهیونستی است.

سیدافقهی بیان داشت: در این شکی اصلا نیست که رژیم صهیونستی بتواند اقتدار خود را حفظ کند، حیات سیاسی خود را تداوم بخشد و همچنان در منطقه جولان دهد و کسی جرات هم‌آوردی با این رژیم را نداشته باشد. وقتی ما اینها را مانند قطعات جدول در کنار هم می‌گذاریم، یک تابلوی تیره و تاری از وضعیت رژیم صهیونستی روی زمین به ما نشان می‌دهد.

وی در ادامه به پرونده فساد مالی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به فساد مالی متهم شده است و بازجویی‌ می‌شود که حتی احتمال عزل وی نیز وجود دارد، از سویی دیگر وضعیت ترامپ حامی بی‌چون و چرای و بی‌حد و مرز نتانیاهو وضعیت کاخ سفید بهم ریخته است. استعفاها، اخراج و لودادن اسرار و مسائل مختلف رسوایی‌هایی هستند که علیه ترامپ در واقع رقم می‌خورد وضع خوبی ندارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: محور مقاومت با تمام پتانسیل مادی و معنوی و پیروزی‌های خیره کننده به مرزهای این رژیم نزدیک‌تر شده است.

سیدافقهی در پایان گفت: ظرفیت بین‌المللی علیه اقدام ترامپ به نفع رژیم صهیونستی که در رابطه با پایتختی قدس شریف و هم در شورای امنیت رأی نیاورد، 14 کشور مخالفت کردند، آمریکا وتو کرد، 128 کشور در مجمع عمومی سازمان ملل رأی مخالف دادند. بنابراین وقتی تمام این فرصت‌ها و تهدیدها را کنار هم می‌گذاریم می‌بینیم رژیم صهیونستی بر خلاف آنچه که رواج می‌دهد که در یک شرایط خیلی خوبی به سر می‌برد، شرایط خوبی ندارد. بنابراین نظر حضرت آقا مبنی بر اینکه اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید، نظر درستی است و امیدواریم روز به روز این امید و پمپاژ تسلیحاتی مادی، سیاسی و نهضتی بیشتر شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار