در نشستی خبری مطرح شد

غلبه بر سیستم‌های پنهان ماموریت گردان‌های تخریب

اولین نشست خبری مجمع رزمندگان و پیشکسوتان گردان‌های تخریب در دوران دفاع مقدس صبح امروز در ساختمان این مجمع در خیابان مفتح با حضور برخی از تخریب‌چیان پیشکسوت جنگ برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵ - 16September 2014

غلبه بر سیستم‌های پنهان ماموریت گردان‌های تخریب

به گزارش خبرنگار جهاد و حماسه دفاع پرس، حاج علی ولیزاده رئیس این مجمع با اشاره به فعالیتهای چشمگیر این مجمع با توجه به نوپا بودن آن گفت: در سالهای گذشته جمعی از بچههای گردانهای تخریب در تمامی مناطق کشور به این نتیجه رسیدند که مجمعی را برای دیدارهای صمیمانه بین رزمندگان این گردانها تشکیل دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه غالب بچههای تخریب خودشان از اعضای ثابت هیئتهای مذهبی هستند زمانی که این ایده مطرح شد با استقبال این عزیزان که از گمنامان عملیاتهای غرورآفرین دفاع مقدس هستند روبرو گشت.

این تخریبچی پیشکسوت با اشاره به برنامههای این مجمع برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای تخریب تصریح کرد: از سال گذشته همایشهای منظمی را در برخی از شهرستانها برگزار کردیم که با استقبال چند هزار نفری خانوادههای پیشکسوتان گمنام تخریب و سایر افراد روبرو شد به طوری که مجمع را بر آن داشت که در سالنهای عمومی شهرستانها این موضوعات را پیگیری کند.

ولی زاده به چگونگی برگزاری این همایشها اشاره کرد و گفت: در این مراسمها حضور اعضای تخریب جلوههای خاصی را برای مردم تداعی میکند ضمن اینکه از انفجارات کاملا کنترل شده همراه با هیجان بسیار بالا برای کسانی که آن کشمکشها و لحظههای مرگ و زندگی را در معبرهای جنگ تجربه نکردهاند، انجام میشود.

این رزمنده دفاع مقدس ضمن تجلیل از خدمات ارزنده شهید مجد به عنوان پدر آموزشهای تخریب در آغاز جنگ تحمیلی گفت: شهید مهندس مصطفی ابراهیمی مجد به عنوان یک شهید شاخص در دورانی که تمام گردانهای عملیاتی و تخریب به شدت نیازمند آموزش و آگاهی در زمینه چگونگی کار و فعالیت در میدان مین بودند شناخته میشود اما با این وجود این شهید به سبب مظلومیت و گمنامی که همواره همراه شهدای تخریب بوده است، آنچنان که باید شناخته شده نیست.

وی از برگزاری همایش شهدای تخریب استان تهران در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: به سبب اینکه غالب گردانهای تخریب در سراسر کشور در دوران دفاع مقدس از تهران ساماندهی میشدند، اهمیت شهدای گردانهای تخریب در تهران دوچندان میشود و برای این مهم در سال آینده همایش بزرگی را با حضور خانوادههای تمام شهدای تخریب در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد.

رئیس مجمع پیشکسوتان تخریب از رونمایی کتابهایی با موضوع شهدای تخریب خبر داد و گفت: کتاب «فرماندهان عبور ممنوع» حاصل تلاش این مجمع در ثبت خاطرات شفاهی حداقل 30 تن از فرماندهان برجسته گردانهای تخریب در دروان دفاع مقدس است که به بیان خاطرات و نحوه برخورد این  فرماندهان با موضوعات حساسی مانند خنثیسازی تمام مینها در حداقل بازه زمانی برای عملیاتهای بسیار بزرگ است.

ولیزاده در پایان با بیان اینکه این مجمع آمادگی دارد تا در برای انتقال تجربیات در مراکز آکادمیک حضور یابد، افزود: با توجه به خلاقیتها و نوآوریهایی که از سوی گردانهای تخریب در زمان جنگ صورت میگرفت و ماموریتهای حساس بچههای تخریب که همان غلبه بر سیستمهای پنهان در تاریکی شب و در حداقل زمان بود، این مجمع آمادگی دارد که ضمن حضور داوطلبانه و عاری از هرگونه تشریفات این تجربیات گرانقدر را در اختیار پژوهشگران و دستاندرکاران امر قرار دهد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها