مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» در بیرجند برگزار می‌شود

«محمدرضا فخر» گفت: جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه در بیرجند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ - 06March 2018

جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» ۱۷ اسفند در بیرجند برگزار می‌شودبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، در نشست خبری پنجمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» که به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) در سراسر کشور برگزار خواهد شد، اظهار داشت: جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه در بیرجند برگزار می‌شود و بیش از ۷۰ نفر از مادران، همسران، دختران و خواهران شهدا و رزمندگان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، گسترش سیره فاطمی و زینبی است که مادران، همسران، خواهران و دختران رزمندگان و شهدا نقش به‌سزایی در اشاعه آن دارند.

محمدرضا فخر با بیان اینکه سال گذشته در جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» از ۱۱۰ نفر از مادران، خواهران، همسران و دختران شهدا و رزمندگان تجلیل شد، گفت: امسال نیر بیش از ۷۰ نفر از این افراد مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه امسال در این جشنواره نگاه ویژه‌ای به ۲۲ شهید حوزه مرزبانی داریم، عنوان کرد: در راستای بهتر انجام شدن این جشنواره، جلسه‌ای با نماینده ولی فقیه در استان نیز برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: سخنران محوری این جشنواره «مریم کاتب» از راویان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

وی یادآور شد: پنج کمیته فرهنگی ادبی و هنری، پژوهشی، پشتیبانی، گنجینه شهدا و جمع آوری آثار و کمیته مردم نهاد و سازمان‌های غیردولتی در برگزاری این همایش فعالیت دارند.

محمدرضا فخر در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: در سال جاری رسانه‌های استان خراسان جنوبی در حوزه معارف دفاع مقدس خوش درخشیدند.

وی همچنین از رسانه‌ها برای پوشش خبری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در دهه فاطمیه در این استان، تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها