معرفی کتاب؛

«نامه رسان»

کد خبر: ۲۸۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ - 12April 2018

«نامه رسان»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «نامه رسان» عنوان کتابی از «ساسان ناطق» از نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس است.

این کتاب بر اساس خاطرات اسیر ازاد شده ایرانی «محمود منصوری» که در عملیات والفجر ١0 در اسفند ماه 66 به اسارت عراقی‌ها درآمد و به زندان الرشید منتقل شد، تدوین و در بیست فصل به انضمام تصاویر و عکس‌های این آزاده تنظیم شده است.

این کتاب مشتمل بر خاطرات کودکی، نوجوانی، آغاز انقلاب و فعالیت‌های وی قبل از شروع جنگ، ازدواجش و همه مراحل زندگی تا زمان آزادی‌اش است.

ساسان ناطق بدون تجربه حضور در فضای جبهه‌ها آثار متعددی در حوزه ادبیات دفاع مقدس خلق کرده است. اروند ما را با خود می برد»، «سربازان چکمه پوش»، «کشاورز و سفره جادویی»، «روزه عقیل»، «خلیل در آتش» و « وقتی جنگ تمام شود» منتشر شده است .

قسمتی از متن کتاب:

«کم‌کم متوجه رفتارهای عجیب برادرم ابراهیم و خانوده‌ام شدم. تا همین چند روز پیش فکر می‌کردند شهید شدم و برایم مراسم ختم گرفته بودند. با خودم گفتم: چرا فکر می‌کردن شهید شدم؟ مگر سه نفر از بچه‌های گروهان مرا ندیده بودند؟

آن‌ها به خانه‌هایشان برگشته، از خجالت اینکه نتوانسته بودند مرا نجات دهند، چیزی به خانوداه‌ام نگفته بودند.

تلفن خانه به صدا در آمد. گفتند پیرمردی است که با من کار دارد. پدر سید عبدالرحیم موسوی بود. می‌گفت شنیدند من و سید عبدالرحیم با هم بودیم. نگرانش بودند و می‌پرسیدند پس چرا سید برنگشته.  ماجرا را برایش تعریف کردم و گفتم به احتمال زیاد  تا چند روز آینده او هم برمی‌گردد.

از خانه زدم بیرون و سر مزارم رفتم. می‌گفتند حال که برگشتی، قبرت را به کس دیگری بدهیم. گفتم: دوست دارم وقتی از دنیا می‌رفتم، مرا داخل همین قبر بذارید. من می‌خوام همسایه شهدا باشم.

پدر سید عبدالرحیم دوباره زنگ زد. نگرانی در صدای پیرمرد بود. مرا قسم داد و گفت: اگر اتفاقی افتاده به ما هم بگو.

برای او از نوه‌اش رضا گفتم، از نامه‌ای که برای سید فرستاده و اثر انگشت بچه را پای آن زده بودند؛ از حرف‌ها و مسائل خانودگی که در اردوگاه بینمان رد و بدل شده بود.

آن قدر گفتم تا اینکه خیالشان از زنده بودن سید راحت شد.»

«نامه رسان»، شرح خاطرات «محمود منصوری» در 344 صفحه مصور به قلم «ساسان ناطق» تالیف و در 2500 نسخه توسط «سوره مهر» منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

 

نظر شما
پربیننده ها