لاوروف:

آمریکا به دنبال تجزیه سوریه است/ غربی‌ها در خصوص مسائل سوریه صداقت کافی ندارند

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه صداقت غربی‌ها در برخورد با مسائل سوریه، اصلا کافی نیست، گفت: آمریکایی‌ها نقشه تجزیه کشور مستقل سوریه و تقسیم آن به بخش‌های کوچکی را در سر دارند.
کد خبر: ۲۸۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ - 06March 2018

آمریکا قصد تجزیه سوریه را دارد/ صداقت غربی‌ها در خصوص سوریه کافی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در نامیبیا، در خصوص سوریه و رفع مشکلات انسانی این کشور، اظهار داشت: لازم است تا در این زمینه صادقانه عمل شود؛ ولی متاسفانه صداقت همتایان غربی ما در برخورد با مسائل سوریه، اصلا کافی نیست.

لاوروف در ادامه گفت: یکی از اصلی‌ترین مفاد قطعنامه شماره 2401 شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش‌بس در سوریه این است که از همه طرفین، تاکید می‌کنم: همه طرفین مناقشه سوریه و نه فقط دمشق، خواسته شده تا در مورد اصول آتش‌بس به توافق برسند تا حداقل برای مدت کوتاه 30 روزه، شرایط لازم برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم غیرنظامی ساکن مناطق درگیری فراهم شود؛ ولی متاسفانه شرکای غربی ما این پاراگراف قطعنامه را اصلا نادیده گرفته و اصرار دارند که دولت سوریه بطور یک‌جانبه اقدامات نظامی خود متوقف کند و اینکه روسیه از عملیات نظامی ارتش سوریه در مبارزه با تروریست‌ها حمایت نکند. این در حالی است که این عملیات علیه نیروهای جبهه النصره است که یک گروه تروریستی بوده و بر اساس قطعنامه شورای امنیت، اصلا شامل مفاد آتش‌بس نمی‌شود.

سرگئی لاوروف همچنین با تاکید بر اینکه در طول اجرای آتش‌بس 30 روزه در سوریه، عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی با قاطعیت ادامه خواهد داشت، افزود: روسیه دارای وظایف و تعهدات قانونی برای ادامه مبارزه با تروریسم در سوریه است و اقدامات رهبران سوریه و حمایت ما از عملیات نظامی آنها علیه جبهه النصره، بخشی از این وظیفه قانونی است که پیگیرانه ادامه خواهد داشت.

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به اینکه برخی کشورها، از جمله آمریکا تلاش دوباره‌ای را با هدف تقسیم خاک سوریه آغاز کرده‌اند، گفت: ما از طریق منابع خبری مختلف اطلاعات زیادی بدست آورده‌ایم که گروه کوچکی که آمریکایی‌ها در زمینه مسئله سوریه تشکیل داده‌اند، نقشه تجزیه کشور مستقل سوریه و تقسیم آن به بخش‌های کوچکی را در سر دارند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار