عباس زکی مطرح کرد؛

ضرورت گفت‌وگوی ایرانی- عربی/ ایران به قدرتی برای مقابله با رژیم صهیونیستی تبدیل شده است

عضو کمیته مرکزی فتح ضمن انتقاد از کشور‌های عربی به خاطر نوع تعاملشان با موضوع فلسطین، گفت: این کشور‌ها باید با ایران بر اساس حسن همجواری مذاکره کنند.
کد خبر: ۲۸۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ - 06March 2018

ضرورت گفت‌وگوی عربی- ایرانی/ ایران به قدرتی در مقابله با رژیم صهیونیستی تبدیل شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی فتح اعلام کرد که شرایط خطرناک امت اسلام در این روزها، توطئه‌های خبیث آمریکایی از طریق تفرقه‌افکنی طایفه‌ای و آنچه در سوریه، عراق و یمن می‌گذرد دلیلی بر نقشه‌های قدرت‌های استکباری از زمان‌های دور تا کنون است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «قدس» فلسطین، زکی طی مراسمی در لبنان گفت: کسانی که می‌خواهند نبرد عربی-اسرائیلی را به نزاع شیعه و سنی تبدیل کنند، بندگان شیطانند و آن‌ها نخواهند توانست با به راه انداختن جنگ‌های مختلف در اینجا و آنجا، ما را از مبارزه با اسرائیل بازدارند.

عضو کمیته مرکزی فتح ضمن اشاره به اینکه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دنبال تصویب قوانین بر اساس شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است، افزود: ما فلسطینی‌ها احساس می‌کنیم آنچه دونالد ترامپ انجام داده فقط تعرض به ما نیست بلکه تعرض به شرف، کرامت و عزت عربی است.

زکی ادامه داد: به کسانی که می‌خواهند در اجلاس سران عرب حاضر شوند، می‌گویم: آیا امکان احیای توافق دفاعی عربی مشترک که برای افسار زدن اسرائیل به وجود آمد، وجود دارد، (البته) اگر بخواهید از لباس خیانت خارج شوید؟ بیم آن دارم که عرب‌ها به پدیده‌ای صوتی که هیچ «عملی» ندارند، تبدیل شوند؛ فرو ریختن قلعه فلسطین، فروریختن تمام قلعه‌هاست.

وی در ادامه به گفت‌وگوی عربی و ایرانی و رفتن به سمت گفت‌وگوی نامحدود بر اساس حسن همجواری با ایران فراخواند و گفت: ایران به قدرتی در مقابله با اسرائیل تبدیل شده که غیرقابل نادیده گرفتن است.

زکی در پایان اعلام کرد: تعرض به حزب‌الله، تعرض به لبنان و فلسطین و کل مقدسات اسلامی و عربی است.

کشور‌های عربی طی سال گذشته (2017) برای عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی با یکدیگر مسابقه گذاشته و این مسابقه روز به روز علنی‌تر می‌شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار