مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان:

شهادت آکنده از منطق و تدبیر است/ دفاع مقدس موازنه قدرت در دنیا را بر هم زد

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» گفت: فرهنگ ما برگرفته از سیره شهدا است و شهادت نیز آکنده از منطق و تدبیر است.
کد خبر: ۲۸۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴ - 07March 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، در مراسم تجلیل از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر دانشگاه جامعه علمی کاربردی لرستان که با حضور مسئولین اساتید و داشنجویان برگزار شد، با اشاره به قرارگیری این مراسم در آستانه هفته بزرگداشت شهدا، گفت: فرهنگ ما برگرفته از سیره شهدا است و  شهادت نیز آکنده از منطق و تدبیر است.

وی افزود: انقلاب اسلامی و پس از آن دفاع مقدس، موازنه قدرت را در دنیا به هم زد و نشان داد که قدرت از ذهن مردم جاری شده و به جنبش در می‌آید.

شهادت آکنده از منطق و تدبیر است / دفاع مقدس موازنه قدرت در دنیا را به هم زد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با اشاره به دوران سخت هشت سال دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس مقدس تجلی فرهنگ عاشورایی است، چرا که دشمن بعثی تا دندان مسلح و وابسته به ابر قدرت‌های آن زمان که حتی نسبت به ما نیروهای بیشتر داشت، نتوانست حریف شجاعت، ولایت‌مداری و از خودگذشتی نیروهای انقلاب اسلامی شود.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس، دفاع از ارزش‌های اسلامی بود و فضای جبهه‌ها آکنده از وحدت، خداباوری، بی‌باکی، ولایت‌مداری و استکبار ستیزی است، به همین جهت جنگ تحمیلی «دفاع مقدس» خوانده می‌شود.

ناصرپور در تبیین شهادت از نگاه مکتب تشیع، گفت: تشیع عملیات انتحاری ندارد، بلکه دارای مبارزه‌ای است که پایان آن شهادت بوده و این شهادت آکنده از منطق و تدبیر است.

وی خطاب به خانواده‌های شاهد و ایثارگر، گفت: انسان‌های صالح ارزش آفرینی کردند و هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند، این انسان‌ها که عضوی از خانواده‌های شما بودند از «سیم خاردار نفس» خود عبور کرده‌اند.

شهادت آکنده از منطق و تدبیر است / دفاع مقدس موازنه قدرت در دنیا را به هم زد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان افزود: دشمنان می‌دانند که با جنگ‌افزار نمی‌توانند حریف اراده ملت ایران شوند و روی به جنگ نرم آورده‌اند، امروزه ذهن و فکر جوانان ایرانی را مورد هدف قرار گرفته است و با فعالیت تبلیغاتی و فرهنگی خود در میان نسل جوان به دنبال از بین بردن اراده‌ای است که هشت سال دفاع مقدس را رقم زد.

ناصرپور در پایان از دانشجویان خواست تا با بصیرت در مقابل هجمه تهدیدات فرهنگی دشمن ایستادگی کنند و تفکر رزمندگان و دفاع مقدس را سرلوحه کار خود قرار دهند که این خود سرآغاز پیشرفت در عرصه‌های علمی کشور است.

شهادت آکنده از منطق و تدبیر است / دفاع مقدس موازنه قدرت در دنیا را به هم زد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار