نسل‌کشی مسلمانان میانمار بی‌وقفه ادامه دارد

مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل گفت: پاکسازی قومیتی مسلمانان روهینگیایی توسط دولت میانمار متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۸۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰ - 07March 2018

نسل‌کشی مسلمانان میانمار بی‌وقفه ادامه داردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، طی هفته‌های گذشته گزارش‌های زیادی از سوی نهاد‌ها و مقامات رسمی عمدتا وابسته به سازمان ملل در مورد عمق جنایات صورت گرفته علیه مسلمانان مظلوم میانمار منتشر شده است.

به گفته مقام‌های حقوق بشری سازمان ملل میزان تلفات «عملیات پاکسازی نژادی» ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا «بالا» است.

بازرسان سازمان ملل در این رابطه گفته‌اند که در بازدید از اردوگاه‌های آوارگان روهینگیایی آن‌ها درباره کشتار، آتش زدن منازل، تجاوز و شکنجه از سوی ارتش میانمار سخن گفته‌اند.

سازمان ملل این اقدامات را «پاکسازی قومی» می‌داند.

نماینده سازمان ملل در امور مقابله با خشونت جنسی در مناطق درگیر، نیز گفته است که «قساوت گسترده‌ای علیه زنان و دختران مسلمان روهینگیایی از طرف ارتش میانمار سازماندهی و اجرا شده و ممکن است این اقدامات جرایم جنگی، جرایم علیه بشریت و نسل‌کشی ارزیابی شود.»

به گفته وی «حین بازدید از کمپ آوارگان شاهد غم‌انگیزترین، شک‌آورترین و وحشتناک‌ترین نوع سوءرفتار‌های عامدانه علیه جامعه مسلمانان روهینگیا بوده است.

«زید رعدالحسین»، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز تاکید کرد: روهینگیایی‌ها قربانیان پاکسازی قومی شده‌اند.»

یکی از مقام‌های ارشد حقوق بشر سازمان ملل گفت: پاکسازی قومیتی مسلمانان روهینگیایی توسط دولت میانمار همچنان ادامه دارد. این اطلاع‌رسانی از سوی «اندرو گیلمور»، دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر پس از دیدار چهار روزه از کمپ‌های آوارگان روهینگیایی در بنگلادش صورت گرفته است.

منبع: کیهان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار