سردار سلامی:

برای بقا نیازمند قدرتی درون‌زا هستیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: برای بقا نیازمند قدرتی درون‌زا هستیم و نباید مصرف‌کننده علم و محصولات دیگران باشیم.
کد خبر: ۲۸۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ - 07March 2018

برای بقا نیازمند قدرتی درون‌زا هستیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز در اولین جشنواره تحقیقاتی رشد فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: کار پژوهشگران تبدیل افق‌های بلند به مسیر‌های طی شده است. شما پژوهشگران مسیر یک جهاد بزرگ را گشودید و داستان شما و دشمنان ما، داستان امید و نامیدی است.

وی با بیان اینکه حرکت شما امیدبخش است و هر نقطه‌ای که خلق می‌کنید دشمن را ناامید و کار آن‌ها را دشوار می‌کنید، افزود: داستان حرکت شما و نشانه‌گیری قله‌های بزرگ، داستان برداشتن نقطه اتکای ما از بیگانگان بوده و این همان قدرت ما است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: کسانی که صاحبان قدرت و زر و زور هستند، قدرت را دو دسته کرده‌اند؛ آنان که صاحبان علم و فناوری بوده و دیگران که مصرف‌کننده محصولات تولید شده آنان هستند؛ یعنی از هر جهت، جهانی قطب‌بندی شده را به وجود آورده‌اند.

وی گفت: اگر کسی این قاعده را رعایت نکند، همه آن‌ها علیه آن کشور بسیج می‌شوند و این مصداقِ 40 سال اخیر جمهوری اسلامی ایران است. ما متوجه شدیم که برای بقا نیازمند قدرتی درون‌زا هستیم و نباید مصرف‌کننده علم و محصولات دیگران باشیم؛ چرا که این برای ما زیبنده نیست.

سلامی گفت: هیچ قدرتی اجازه قدرتمند شدن به ما را نمی‌دهد، ترور دانشمندان ما نشان از این امر داشت و این یعنی غیراخلاقی‌ترین راه ممانعت از پیشرفت یک جامعه و البته غیرعملی‌ترین راه هم هست.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: این اقدامات نشان از عجز و ناتوانی دشمنان در برابر موفقیت‌های ما است. آن‌ها هرگز قدرتمند شدن ما را نمی‌پذیرند و هرگز جز به ممانعت از پیشرفت ما نمی‌اندیشند؛ لذا ما تا زمانی که موازنه قوا را به نفع خود معکوس کنیم، نباید از پیشرفت همه جانبه بازبمانیم.

وی خطاب به پژوهشگران افزود: نکته مهم دیگری که در نمایشگاه دیدم، اعتماد به نفس در ورود به فناوری‌ها و علوم جدید است؛ از آخرین نقاط پیشرفت‌های جهانی آغاز کردید، اما اگر قرار باشد کپی برداری کنیم، یعنی چند نسل عقب هستیم؛ زیرا طی کردن راه‌های رفته دیگران هنر نیست؛ بلکه باید راه‌های جدیدی را باز کنیم که این نیازمند اعتماد به نفس است؛ این را می‌توانیم انجام دهیم و شدنی است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان در پی چند قطبی کردن جهان هستند، ولی خداوند خلقت را اینگونه نیافریده است، گفت: اینگونه نیست که علم و فناوری تنها در دست قدرتمندان جهان باشد؛ زیرا سیستم‌های دفاعی توقف ناپذیر هستند و هر سیستمی که متوقف شود، محکوم به شکست است؛ لذا ما راهی جز قوی‌تر شدن نداریم و راه دیگر تسلیم شدن و محو شدن در جغرافیای دیگران است.

سلامی با تاکید بر لزوم تولید اقتدار افزود: در عرصه نانو، لیزر و مواد پیشرفت‌های خیره کننده‌ای داشتیم. زمانی این پیشرفت‌ها جزء آرزو‌های ما بود؛ آرزو‌هایی که فکر می‌کردیم به واقعیت نمی‌رسد؛ اما خدا را شکر این مهم رخ داد.

وی ادامه داد: شما محققان جوان سرمایه اصلی و عامل اعتبار، منزلت، اقتدار و پیشرفت کشور و قطع‌کننده‌ی نیاز از بیگانگان هستید،.

سلامی گفت: این پیشرفت‌ها می‌تواند راه‌ها را بر دشمنان در زمین، هوا و دریا ببندد. خداوند هم نصرت‌های خود را به ما خواهد داشت؛ کمااینکه تا کنون هم اینطور بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شما خود را با مغز‌هایی که به کشور‌های دیگر پناه می‌برند و دانش خود را برای پیشرفت کشور‌های بیگانه مصرف می‌کنند مقایسه کنید؛ شما تکیه‌گاه اعتبار کشور هستید.

وی تصریح کرد: بخش مهمی از جهانی شدن ایران تحقق یافته است؛ پس متوقف نشوید و به افق‌های بلند فکر کنید. هرگز فکر نکنید که چیزی را دیگران می‌توانند و شما نمی‌توانید.

سلامی افزود: فناوری‌های جدید را تولید کنید، تا قدرتمند شوید، امروز بسیاری از سامانه‌های دفاعی ما با سیستم‌های دفاعی جهانی قابل مقایسه و گاهی جلوتر هم هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: در عرصه دفاعی امروز با سطح جهانی برابری می‌کنیم و در موضوع پهپاد‌ها پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ایم؛ این‌ها یعنی ما می‌توانیم به علوم و فناوری‌های جدید دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار