مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

۷۰ میلیارد ریال از عواید موقوفات مازندران در بخش‌های مختلف صرف شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۷۰ میلیارد ریال از عواید موقوفات این استان در بخش‌های مختلف و طبق نیات واقفین هزینه شده است.
کد خبر: ۲۸۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ - 07March 2018

۷۰ میلیارد ریال از عواید موقوفات مازندران در بخش های مختلف صرف شدبه گزارش دفاع پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری» مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران استان از هزینه کردن ۷۰ میلیارد ریال از عواید و درآمدهای موقوفات مازندران از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: عواید و درآمدهای موقوفه‌های مازندران طبق نیت واقفان در اموراتی چون حفظ و نگهداری موقوفات، نیات مذهبی، خیریه، مساجد، نیات خیریه، اجتماعی و... هزینه شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر اجرای دقیق نیت واقفان تاکید بسیار زیادی دارند و سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است موقوفاتی را که به عنوان امانت در اختیار دارد طبق نیات واقفین نیک اندیش عمل کند.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در حوزه نیات مذهبی مبلغ ۴۱ میلیارد و ۶۰۵ میلیون و ۸۸۸ هزارو ۸۵۸ ریال، در حوزه نیات خیریه مبلغ ۱۳ میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۲۵۹ ریال هزینه کرده است.

وی هزینه کرد اجرای نیات واقفین در حوزه اجتماعی را مبلغ ۵ میلیارد و ۸۲۴ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۴۶۳ ریال و در حوزه مدارس علوم دینی مبلغ 2 میلیارد و ۸۸۴ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۶۱۴ ریال برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران برگزاری طرح مهر تحصیلی در راستای اجرای امینانه نیات واقفین با موضوع توزیع ۲۶۰ بسته لوازم التحریر از محل عوائد موقوفه «محمد اسماعیل رحمانی» در بابل و توزیع ۱۸۷ بسته لوازم التحریر از محل موقوفه «میرزا مهدی اشرفی» در بهشهر از جمله هدیه واقفان به دانش آموزان در سال جاری برشمرد.

این مسئول توزیع بیش از 3 هزار سبد کالا در ماه مبارک رمضان، اعزام ۲۸ مازندرانی به عتبات عالیات و ۵۱ زائر بار اولی به حرم رضوی، اجرای نیت موقوفه علینقی کنی قائمشهر با موضوع ترخیص بیماران و هزینه دارو و درمان بیماران و تجهیز هنرستان حرفه ای بمبلغ ۷ میلیارد ریال را از دیگر مصادیق شاخص اجرای امینانه نیات واقفین برشمرد.

حیدری خرید دستگاه بیهوشی به مبلغ یک میلیارد ریال برای بیمارستان حضرت امام  خمینی (ره) ساری را در راستای اجرای نیت موقوفه تاجر ساروی در سال جاری عنوان کرد و گفت: این موقوفه برای تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) وقف شده که در سال های گذشته خرید آمبولانس، خرید دستگاه برای نوزادان نارس، ساخت مرکز mri و... اجرای هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از مستاجران و کسانی که متصرف موقوفات هستند خواست تا همسو با اجرای دقیق نیت واقفان خیراندیش و نیکوکار حقوق موقوفات را پرداخت کنند تا در اجر و پاداش آن شریک باشند.

این مسئول با بیان اینکه زمینه‌های لازم برای تحقق نیت واقف به‌ خوبی فراهم شده است، گفت: این امر راهی برای اعتمادسازی بیشتر مردم به عملکرد اداره‌کل اوقاف و به تبع آن افزایش موقوفات طی سال‌های اخیر شده است.

وی افزود: راهکار احیای فرهنگ وقف در جامعه این است که نیت واقفان ملموس بوده و در جامعه انعکاس یابد بنابراین اعتمادسازی اداره اوقاف و امور خیریه میان مردم برای احیای فرهنگ وقف نیز بسیار مهم است.

حیدری تصریح کرد: ما باید به مردم بگویم به هر شکلی و هر نیت و مبلغی می‌شود وقف کرد و این باعث می‌شود مردم آشنایی بیشتری با آن پیدا کنند و نیات خیر خود را در قالب وقف عملی کنند به طوری که از وقف یک کتاب تا وقف یک ملک می‌توان انجام داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: افرادی که علاقمند به وقف هستند می‌توانند با یک نیت یا نیات متعدد این کار را انجام دهند و ما نیازهای وقف جدید را به مردم اعلام می‌کنیم که اکنون جامعه چه چیزهایی را نیاز دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار