سردار عبداللهی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بیمارستان‌های سپاه از اقلام مصرفی تولید داخل استفاده می‌کنند

معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی به بیمارستان‌های تابعه اعلام کردیم از امکانات و تجهیزات با کیفیت تولید داخل استفاده کنند.
کد خبر: ۲۸۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 12January 2019
الویت استفاده از وسایل بیمارستانی با محصولات تولید داخل استسردار «احمد عبداللهی» معاون بهداشت و درمان سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، درباره میزان تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، کارگروه ویژه‌ای تشکیل دادیم و به بیمارستان‌های تابعه اعلام کردیم که از امکانات و تجهیزات به خصوص وسایل مصرفی با کیفیتِ تولید داخل استفاده کنند.

وی افزود: البته بدون تردید تجویز استفاده از دارو‌های ساخت داخل و نیز تجویز کمتر دارو توسط پزشکان هم می‌تواند گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد؛ اما اشکال عمده این است که فرهنگ استفاده از دارو در کشورمان غلط است؛ بدین معنا که اگر بیماری به پزشکی مراجعه کند و پزشک مورد نظر عنوان کند که نیازی به استفاده از دارو نیست، بیمار نسبت به عملکرد این پزشک حالت تردید پیدا می‌کند.

سردار عبداللهی در خصوص مقاومت سازه‌های بیمارستانی در برابر زلزله هم بیان کرد: این موضوع در حیطه ماموریت‌های مهندسی سپاه قرار دارد؛ زیرا برای مقاوم‌سازی نیاز به استاندار‌های خاصی است؛ بنابراین بخش بهداشت و درمان فقط بهره بردار است.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار