همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه شهید رحیم اصغری

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید رحیم اصغری از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
کد خبر: ۲۸۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ - 07March 2018

زندگی نامه شهید رحیم اصغریبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید رحیم اصغری یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید.

شهید رحیم اصغری سال ۱۳۴۳ در بخش كشاورز از توابع شهرستان شاهین دژ در یك خانواده مذهبی و متدین متولد شد و تحصیلات خود را تا پایه پنجم ابتدایی ادامه داد. وی به علت فقر مالی نتوانست ادامه تحصیل بدهد. او اهمیت زیادی به فرایض دینی می داد و در مراسم مذهبی خصوصاً عاشورای حسینی شركت می جست. فردی خوش خلق و نیك سخن بود.

این شهید والامقام با توجه به عشق و علاقه ای كه به انقلاب و امام راحل داشت، همزمان با شروع انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. در اكثر عملیات ها و پاكسازی های مناطق كردستان شركت داشت و عاقبت در تاریخ ۱۳۶۰/۷/۱۱  در روستای داشبند (كردستان_ بوکان) به درجه رفیع شهادت رسید و به دیدار معشوق خویش شتافت. پیكر پاكش در بخش كشاورز به خاك سپرده شد.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار