امیرعبداللهیان مطرح کرد؛

نقش غیرسازنده آمریکا در حمایت از گروه‌های تروریستی برای رسیدن به مطامع

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل بر نقش غیرسازنده آمریکا و برخی کشورهای منطقه در حمایت از گروه‌های تروریستی برای رسیدن به مطامع مورد نظر خود تاکید کرد.
کد خبر: ۲۸۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ - 07March 2018

نقش غیرسازنده آمریکا در حمایت از گروه‌های تروریستی برای رسیدن به مطامعبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل امروز چهارشنبه (16 اسفندماه 96) با جمعی از دانشجویان دانشگاه لایدن هلند که به دعوت دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه در تهران به سر می برند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی درجمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پارلمان در ایران به نهادی واقعی و فعال مبدل شد که از اختیارات بالایی در زمینه امور نظارت و قانونگذاری برخوردار است.

تقویت امنیت منطقه از مهمترین اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران

وی پیچیدگی های موجود در بحران های منطقه بویژه غرب آسیا را ناشی از تغییر، تحول و تنوع کنشگران، محیط کنش و نوعی کنش نسبت به قبل از جنگ سرد دانست.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با توجه به موقعیت ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه و وجود امنیت پایدار در کشور، تامین حداکثری امنیت ملی ایران و امنیت منطقه را از مهمترین اهداف نظام قلمداد کرد و تمام اقدامات و فعالیت های صورت گرفته سیاسی و امنیتی را برای تحقق آن تفسیر کرد.

مدیرکل بین الملل مجلس در پایان بر نقش غیرسازنده آمریکا و برخی کشورهای منطقه در حمایت از گروه های تروریستی برای رسیدن به مطامع مورد نظر خود تاکید کرد.

در این دیدار، دانشجویان دانشگاه لایدن هلند سوالاتی را در حوزه بین المللی و منطقه ای مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار