مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی است و تا زمانی که این فرهنگ وجود دارد، دشمن جرات تعرض به کشورمان را ندارد.
کد خبر: ۲۸۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ - 08March 2018

فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب استبه گزارش دفاع پرس از قم، سردار «سید جواد هاشمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1358 با فرمان امام خمینی (ره) برای خدمت به خانواده‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاسیس و در سال 1383 براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 22 اسفند به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی است و باید این فرهنگ را حفظ کنیم، تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در ایران وجود دارد، دشمن جرات تعرض به کشورمان را ندارد.

هاشمی با اشاره به اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: یکی از اقدامات این بنیاد معرفی روز 22 اسفند به عنوان روز بزرگداشت شهدا به مردم بود و برنامه‌های متنوعی را در استان قم برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت پیش بینی شده که برای اجرای آن از ظرفیت مساجد، پایگاه‌های بسیج و حسینیه‌ها استفاده می شود.

وی با اشاره به لزوم جذب جوانان به برنامه‌های ایثار و شهادت اضافه کرد: باید تلاش کنیم که جوانان را به سوی این برنامه‌ها جذب کنیم، اکنون جوانان در جامعه رها شده اند و امروز جهاد، جهاد در فضای مجازی است.

این مسئول ادامه داد: مراسمی برای تجلیل از 4 هزار نفر از اعضای خانواده‌های شهدای مدافع حرم در شهر قم در روز 22 اسفندماه برگزار خواهیم کرد، همچنین مراسم تجدید میثاق با شهدا در روز 21 اسفندماه در گلزار شهدای قم برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: برگزاری مراسم کاشت نهال در استان هم در دستور کار ما است، از دستگاه‌های برتر در استان قم در زمینه خدمت به شهدا و خانواده‌های آن‌ها تجلیل می‌شود.

هاشمی با اشاره به حضور پیام آوران شهادت در استان قم عنوان کرد: این افراد به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در دانشگاه‌ها و مدارس حضور پیدا می‌کنند و از خاطرات شهدا می‌گویند، همچنین در حاشیه نماز جمعه شهر قم، نمایشگاهی با موضوع ایثار و شهادت در مصلی قدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت قطعه 22 گلزار شهدای قم تصریح کرد: قرار است که دیگر در این قطعه پیکر اموات عادی دفن نشوند و این قطعه تنها برای دفن پیکر شهدای مدافع حرم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار