رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

بیشتر برنامه‌های دفاع مقدس از سال 97 به میزبانی استان‌ها برگزار می‌شود

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: از سال 97 بیشتر برنامه‌ های دفاع مقدس را به میزبانی استان‌ها برگزار می‌کنیم.
کد خبر: ۲۸۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ - 08March 2018

بیشتر برنامه های دفاع مقدس از سال 97 به میزبانی استان ها برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، امیر سرتیپ دوم «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در جلسه‌ای با مدیرکل و اعضای مجموعه اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در حوزه دفاع مقدس عملکرد خوبی داشته و جزو استان‌های موفق بوده است، اظهار داشت: هر استانی باید هر سال یک کتاب سطح ملی، 9 کتاب منطقه‌ای و 20 کتاب استانی تولید کند.

وی افزود: برای تولید کتاب های حوزه دفاع مقدس باید نگاهمان به کودکان و نوجوانان و به طورکلی نسل آینده باشد و همچنین تولید کتاب‌های صوتی در حوزه دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار دهید.

گرامی یکی از راه‌های موفقیت در حوزه دفاع مقدس را فعال کردن اتاق فکر عنوان کرد و افزود: پرورش استاد نیز باید در اولویت کارها قرار گیرد.

وی عنوان کرد: همزمان با ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید به محتوای آن فکر کنید و برنامه‌هایی در جهت معرفی این باغ موزه انجام دهید حتی اگر لازم باشد به کشورهای دیگر سفر کنید و از مراکز فرهنگی آن ها دیدن کرده و تجربیات کسب کنید.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بیان داشت: در دانشگاه‌ها نشست های دانشجویی برگزار کنید و همچنین در فضای مجازی به طور جدی ورود کنید چون کاربران زیادی در فضای مجازی عضو هستند و این یک فرصت بسیار خوب برای نشر ارزش های دفاع مقدس است.

گرامی فرصت سازی را بهتر از توجه به ضعف ها دانست و اضافه کرد: همواره باید نگاهمان به آینده باشد و از سال 97 نیز بیشتر برنامه های دفاع مقدس را به میزبانی استان‌ها برگزار می کنیم.

سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در این جلسه با اشاره به مصوبه آموزش دروس دفاع مقدس به کارکنان دولت گفت: تاکنون 700 نفر از کارکنان دولت در استان دوره آموزشی این دروس را گذرانده اند.

وی در خصوص برگزاری مراسم ها و برنامه‌های دفاع مقدس در ادارات استان گفت: امسال 21 دستگاه در اینگونه مناسبت ها عملکرد خوبی داشتند.

امیری در مورد تشکیل بانک زنان گفت: تنها قشری که بیشترین نقش را در دفاع مقدس داشتند زنان بودند بنابراین زنانی که در هر حوزه از دفاع مقدس چه در جبهه و چه در پشت آن نقش داشتند شناسایی و اطلاعات آنان جمع آوری شده است.

مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون 28 یادمان شهدا در استان ساخته شده، گفت: برای ساخت این یادمان ها اعتباری به مبلغ 2 میلیارد و 350 میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها