گرامیداشت یاد و خاطره 138 شهید روحانی استان کرمان در قم

پنجمین یادواره 138 شهید روحانی استان کرمان در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ - 08March 2018

گرامیداشت یاد و خاطره «138 شهید» روحانی استان کرمان در قمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، پنجمین یادواره 138 شهید طلبه و روحانی استان کرمان با حضور حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنوری» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و دبیر کنگره شهدای روحانی کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام ذوالنوری طی سخنانی در این مراسم با تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس اظهار داشت: حضور روحانیون در جبهه‌های نبرد را می توان در چند محور کلی تبلیغ، رزمی وفرماندهی و پشتیبانی مردمی تقسیم کرد.

وی افزود: روحانیونی که برای تبلیغ به جبهه‌ها اعزام می‌شدند، سنگرهای خط مقدم را به مسجد و کلاس درس و احکام تبدیل می کردند،گروهی نیز در قالب بسیج در جبهه‌ها حضور داشتند و به منظور رزم وارد جبهه ها می شدند که به صورت بسیجی و بدون لباس روحانیت در جبهه ها فعالیت می‌کردند.

دبیر کنگره شهدای روحانی کشور ادامه داد: همراهی با رزمندگان اسلام، پشتيبانی های مردمی از جبهه های جنگ، تبليغ و معنويت افزايی در سنگرها و ميادين نبرد، مديريت و فرماندهی برخی گردان ها و تشکیل تيپ و لشکرهای مختلف نیز بخشی از فعالیت‌‌های روحانیون در دوران جنگ محسوب می شود که بسیار حائز اهمیت است.

این مراسم با مدیحه‌سرایی «محمدجواد احمدی»، شعرخوانی «حامد عسکری» و پرده‌خوانی همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها