مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد؛

شناسایی۳۷۰ رده نظامی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان فارس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: تاکنون 370 رده نظامی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان فارس شناسایی شده است.
کد خبر: ۲۸۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ - 08March 2018

شناسایی۳۷۰ رده نظامی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس فارسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، صبح امروز در جلسه تایید مدخل‌های دانش نامه دفاع مقدس استان فارس که با حضور کارشناسان پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، نمایندگان یگان‌های نظامی و انتظامی استان و کارشناسان علمی و نظامی در سالن اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس برگزار شد، سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس اظهار داشت: دانش نامه دفاع مقدس که مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۸ دستور اجرای آن را صادر کردند، از تیرماه ۱۳۹۶ به صورت جدی در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس جمع آوری و تدوین آن شروع شده که تاکنون ۳۷۰ رده نظامی شناسایی شده است.

گرامی بیان داشت: تاکنون ۷۰ مدخل از دانش نامه و ۳۰۰ پرونده شهدا و اسناد آنها جمع آوری شده و به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: در بحث تدوین دانش نامه جلسه های فعال و هم‌اندیشی‌هایی در حال انجام است که از بین آنها ۸۵۰ سوژه شناسایی شده و در حال سناریوسازی است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: نگاه ما نگاهی جهادی است و درصدد هستیم زمان را از دست ندهیم و تا خردادماه ۱۳۹۸ با یاری خدا، تدوین دانش نامه دفاع مقدس فارس که بودجه کلانی نیز می طلبد، به اتمام رسانیم.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا شرفی» مسئول تدوین دانشنامه دفاع مقدس فارس در این جلسه ضمن ارائه آمار و ارقام دقیق از مراحل کار، گفت: با حرکت جهادی در سطح استان در حال شناسایی و جمع آوری اسناد از رده های مختلف هستیم که تاکنون ۱۳۷ جلسه توجیهی و ۲ کارگاه استانی و مکاتبه و جلسه های متعدد تشکیل شده است.

خاطرنشان می‌شود؛ در این جلسه مدخل های شناسایی شده با حضور کارشناسان پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و یگان های نظامی و انتظامی استان بررسی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها