ما توانستیم ۵۶/مونسان:

ثبت 34 اثر فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس طی 5 سال گذشته/ گردشگری دفاع مقدس الگویی مهم در سند جامع گردشگری است

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در دولت یازدهم 22 اثر فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ثبت شد که این روند در دولت دوازدهم ادامه یافت و 12 اثر فرهنگی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به ثبت رسید.
کد خبر: ۲۸۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ - 08March 2018

ثبت 34 اثر فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس طی 5 سال گذشته/ گردشگری دفاع مقدس الگویی مهم در سند جامع گردشگری استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نشست شورای سیاست گذاری راهیان نور ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های مهم سازمان میراث فرهنگی ثبت میراث فرهنگی کشور است. میراث فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مهمترین میراثی است که برای کشور از رشادت‌ها و جانفشانی جوانان مومن و متدین به یادگار مانده و باید برای ماندگاری آن تلاشی مضاعف کرد.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم 22 اثر فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ثبت شده است. این روند در دولت دوازدهم نیز ادامه یافته و 12 اثر فرهنگی دفاع مقدس به ثبت رسید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه گردشگری سومین اقتصاد جهان در کشورها شناخته می شود و دو هزار و 400 میلیارد دلار در بودجه های جهانی نقش دارد، گفت: پیش بینی می شود گردشگری با روندی رو به رشد رو به رو شود و باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از کشورهای منطقه هدف گذاری های بزرگی در حوزه گردشگری کرده اند.

مونسان گفت: در سند گردشگری کشور برای سال 1404 پیش بینی 20 میلیون گردشگر خارجی و 80 میلیون گردشگر داخلی صورت گرفته که برای تحقق آن نیازمند گام های مهمی هستیم.

وی گفت: گردشگری دفاع مقدس جزو اهداف سند جامع گردشگری است که این سند در حال تدوین است. گردشگری دفاع مقدس به عنوان الگوی مهمی در سند جامع گردشگری کشور منظور شده است. در سند گردشگری ما به دنبال سه هدف ایجاد شغل، انتقال فرهنگ و توزیع عادلانه ثروت در جامعه هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بیان داشت: توسعه گردشگری خارجی تحت تاثیر فرهنگ اجتماعی کشور ما قرار می گیرد. مزیت کشور ما برای گردشگران خارجی جذاب است که این مختصات جالبی است که از طریق آن می توانیم پیام های فرهنگیمان را به گردشگران خارجی منتقل کنیم. ارزش های فرهنگیمان آنقدر زیاد است که طبیعتا ما تحت تاثیر فرهنگ گردشگران خارجی قرار نمی گیریم بلکه آنها متاثر از ما می شوند.

وی تاکید کرد: وقتی گردشگر خارجی وارد ایران می‌شود، علی‌رغم تبلیغات گسترده استکبار، از شرایط کشور ما اطلاع دقیق پیدا می‌کند و به این نکته می‌رسد که کشوری در همسایگی افغانستان و عراق قرار دارد که با وجود ناامنی در منطقه، در امنیت کامل قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار