ما توانستیم ۶۴/ سرلشکر باقری در آیین آغاز به کار رادیو «بهاران»:

هیچ قدرتی توان غلبه بر مردم ایران ندارد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس گفت: دشمنان باید بدانند که هیچ قدرتی توان غلبه بر مردم ایران ندارد.
کد خبر: ۲۸۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ - 08March 2018

هیچ قدرتی توان غلبه بر مردم ایران نداردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین آغاز به کار رادیو بهاران که در محل ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی طی 4 دهه اخیر به روش‌های مختلفی مورد تهدید قرار گرفته است که جنگ تحمیلی جلوه تهدید علنی و تجاوز نظامی به کشور است.

وی ادامه داد: راهیان نور فرصتی است تا جوانان در مناطق عملیاتی هشت سال دوران دفاع مقدس حضور پیدا کنند. جوانان در راهیان نور برنامه‌ریزی‌ها، طراحی‌ها، بسترسازی‌ها، جانفشانی‌ها و عملیات‌های دفاع مقدس را مشاهده می‌کنند. در سرزمین‌های نور، پیشکسوتان دفاع مقدس واقعیت‌های آن دوران را برای مردم و جوانان بیان می‌کنند و جوانی که این صحنه‌ها را می‌بیند، می‌داند که با چه قیمت و ارزشی این کشور و میهن عزیز با امنیت، استقلال و تمامیت ارضی به دست او رسیده است.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ودیعه بزرگی را در اختیار جوانان کشور ما قرار داده است. در دفاع مقدس اتفاقات بزرگی رخ داده است تا این کشور با سربلندی و استقامت در اختیار نسل فعلی قرار بگیرد. راهیان نور موجب می‌شود تا جوانان ما درک بهتری از هویت ملی و تاریخ پرافتخار خود داشته باشند. دفاع مقدس و تاریخ پر افتخار کشورمان موجب می‌شود تا بتوانیم با تهدیدات جدیدی که با آن مواجه هستیم، مقابله کنیم.

وی افزود: در جهان امروز تهدیدات اشکال جدیدی یافته است که در عرصه‌های مجازی، فرهنگی و رسانه‌ای شاهد آن هستیم. غنای فکری و روحی که در سفر راهیان نور نصیب جوانان می‌شود، کمک بزرگی برای مقابله با این تهدیدات خواهد بود.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: دفاع مقدس تفاوت ماهوی و اساسی با سایر نبردهای جهان دارد. آنچه که از نبردهای جنگ جهانی اول و دوم گفته می‌شود و یا تاریخ سایر نبردهایی که به نمایش گذاشته می‌شود، تجاوز طلبی و تجاوزاتی برای دسترسی به منابع مادی و سرزمین‌‌ها و مردم بوده است. جنگی اتفاق افتاده و خونریزی‌هایی صورت گرفته تا منافع و خاک بیشتری نصیب یک امپراتور، پادشاه و زورگویی شود.

وی ادامه داد: ملت صلح‌طلب و با فرهنگ ایران اسلامی که در 300 سال گذشته تاریخشان یک لحظه نه به فکر تجاوز بودند و نه چشم‌داشتی به خاک دیگران داشتند. مردم در جنگ تحمیلی با تجاوزی گسترده از سوی رژیم بعث عراق که مورد حمایت بیش از 35 کشور جهان بود و تسلیحات روز جهانی و غیرمتعارف همچون شیمیایی که ممنوعیت قطعی آن‌ها را مستکبران تایید کرده‌اند، در اختیار آنان گذاشته شده بود، مواجه شدند. ملت ایران هشت سال دفاع کردند و توانستند به پیروزی دست یابند و سربلند شوند. در دفاع مقدس یک وجب از خاک کشورمان از دست نرفت و ایران هیچ ظلم و تجاوزی به کسی نکرد و تا حدی که ضرورت داشت تمامی موازین اسلامی را به طور مطلق رعایت کرد. این یک تاریخ پرافتخار برای ایران است که نسل حال و نسل‌های آینده بایستی برای دهه‌ها و قرن‌ها این گوهر گران‌بها را به خوبی بشناسد و اعتماد به نفس بگیرند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: ملت ایران باید بداند که در صورت ایستادگی، مقاومت و وحدت هیچ قدرت مادی نمی‌تواند بر ملت ایران زورگویی و غلبه داشته باشد. این‌ها تاثیرات اساسی بر روح و فکر جوانان و عملکرد آنان خواهد داشت.

وی در پایان عنوان کرد: راهیان نور فرصتی است تا مردم و جوانان با فرهنگ دفاع مقدس، تاریخ پرافتخار و رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان، جانبازان و شهدا آشنا شوند. دفاع از آرمان‌ها و کشور باید نهادینه شود و این از برکاتی است که راهیان نور می‌تواند به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها