معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

مقاومت ملت رمز جاودانگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در دو حماسه عظیم دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به واسطه حضور مردم و ایستادگی و مقاومت آنها در برابر ظلم، ایران اسلامی از این دو رخداد سرنوشت­ ساز سربلند بیرون آمد و همین حضور باعث ماندگاری دفاع مقدس شد.
کد خبر: ۲۸۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ - 08March 2018

مقاومت مردم ایران اسلامی رمز جاودانگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سالروز گرامیداشت روز شهدا، آیین رونمایی از تألیفات، آثار هنری و تولیدات نرم ­افزاری حوزه جهاد، ایثار و شهادت معاونت فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی صبح امروز با حضور حجت‌­الاسلام «محمدحسن کاویانی‌­راد» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولین استانی و جمعی از هنرمندان در حسینیه شهدا اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برگزار شد.

حجت‌­الاسلام کاویانی‌راد در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز شهدا اظهار داشت: این مراسم، بهانه ­ای برای استمرار و انتقال امانتی به نام فرهنگ ایثار و شهادت است. اگر انتقال این فرهنگ به آیندگان صورت نگیرد آنها از ما مطالبه خواهند داشت و قصور این نسل را در عدم معرفی ارزش­های ایثار و شهادت نخواهند بخشید.

وی ادامه داد: دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از قله ­های مرتفع این مرز و بوم به شمار می ­رود. در این دو حماسه عظیم به واسطه حضور مردم و ایستادگی و مقاومت آنها در برابر ظلم، ایران اسلامی از این دو رخداد سرنوشت­ ساز سربلند بیرون آمد، به همین دلیل است که علی­‌رغم اینکه در طول تاریخ پر فراز و نشیب کشورمان، حوادث سخت ­تر از دفاع مقدس رخ داده اما دفاع مقدس ماندگار شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این مطلب که دشمن با طرح­ های کارشناسی به دنبال این است تا عزت ملت‌های آزاده را از آنها بگیرد گفت: مردم کشورمان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تابلویی به وسعت ایران اسلامی خلق کردند که نسل‌­های آینده این نسل را تحسین خواهند کرد. بی‌مهری‌ها، آسیب­‌ها، تحریم­‌‌ها همه خزانی هستند که می­‌گذرد، اما عظمتی که مردم کشورمان در این دو مقطع تاریخی بدست آورده ­و باعث رشد و پیشرفت ایران شده برای آیندگان یک سرمایه گرانبها قلمداد می شود. مطمئناً آیندگان از نسل دفاع مقدس با عزت و اقتدار یاد خواهند کرد.

کاویانی‌راد در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: برای اینکه معارف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به نسل­‌های آینده منتقل کنیم لازم است تا نسبت به جمع ­آوری اسناد افتخار که بیانگر هویت کشورمان است تلاش کنیم و هر کس از این دو حماسه مطلب و یا سند در اختیار دارد آنها را جمع‌­آوری کرده و در بهترین شرایط نگهداری کند تا با بهره‌­گیری از کارشناسان این حوزه، آنها را در قالب هنر به جامعه عرضه کنند.

در پایان این مراسم از دو جلد وصیت­نامه شهدای استان خراسان رضوی، نرم ­افزار چند رسانه ­ای شهید «برونسی»، کتاب «الفبای حجاب» و از مستند­های «بلند همتان»، «وادی السلام سردار»، «سلاح در دست» و «چشم به راه» و بانک اطلاعات شهدای استان خراسان رضوی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار