ارتش سوریه «حوش الأشعری» و «قبیبات» را در غوطه شرقی آزاد کرد

نیروهای ارتش سوریه طی عملیات پنجشنبه (امروز) بعد از درگیری‌های چند ساعته دو شهرک را در منطقه غوطه شرقی دمشق آزاد کردند.
کد خبر: ۲۸۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ - 08March 2018

ارتش سوریه «حوش الأشعری» و «قبیبات» را در غوطه شرقی آزاد کردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، دو شهرک دیگر در غوطه شرقی شهر دمشق به دست نیروهای ارتش سوریه افتاد.

گروه اطلاع رسانی «الإعلام الحربی» لبنان، پنجشنبه (امروز) گزارش داد: ارتش سوریه بعد از درگیر‌های شدید با گروه‌های تروریستی در محور شرق منطقه غوطه شرقی، توانست کنترل شهرک‌های «حوش الأشعری» و «قبیبات» را به دست بگیرد.

با آزادسازی این دو شهرک، بیش از 50 درصد منطقه غوطه شرقی که تحت اشغال تروریست‌ها و گروه‌های مسلح بودند، به تصرف ارتش سوریه و نیروهای مقاومت درآمده است.

مرکز موسوم به «دیدبان حقو بشر سوریه» که وابسته مخالفان دولت این کشور است، ساعات پایانی شب گذشته بعد از آنکه ارتش سوریه موفق به آزادسازی شهرک «بیت‌سوا» شد، اعلام کرد که ارتش سوریه 50 درصد غوطه را آزاد کرده است.

ارتش سوریه در پاسخ به نقض توافق کاهش تنش از سوی تروریست‌های حاضر در غوطه، از دو هفته پیش عملیات نظامی خود برای پایان دادن به حضور تروریست‌ها را آغاز کرده است.

گروه‌های تروریستی، جیش الاسلام، فیلق الرحمن، جبهه النصره و احرار الشام با حملات خمپاره‌ای و راکتی مکرر خود به محله‌های شهر دمشق ده‌ها غیر نظامی را در این شهر کشته و زخمی کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار