محسن مؤمنی شریف عنوان کرد؛

شجاعت خصوصیت بارز رزمندگان لشکر «فاطمیون» است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: با شنیدن نام «فاطمیون» شجاعت، عظمت و صلابت این لشکر پیروز و رزمندگان آن در ذهن تداعی می‌شود.
کد خبر: ۲۸۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ - 09March 2018

شجاعت خصوصیت بارز رزمندگان لشکر «فاطمیون» است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س)، مراسم شب خاطره با عنوان «حماسه فاطمیون» با حضور «محسن مؤمنی‌شریف» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، خانواده معظم شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون، جانبازان و رزمندگان مدافع حرم این لشکر شب گذشته (پنج‌شنبه 17 اسفندماه) در سینما آفریقای مشهد برگزار شد.

«مؤمنی شریف» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم لشکر «فاطمیون» اظهار داشت: این دنیا برای روح بزرگ شهدای مدافعان حرم تنگ بود. در قرن 21 و در دنیای کاملاً مادی، خداوند متعال از نسل شیعه جوانانی را به امت اسلامی هدیه داد که برای دفاع از ارزش‌های اسلامی آماده جهاد هستند و برای اعتلای کلمه الله لحظه شماری می‌کنند.

وی افزود: دشمنان وقتی فتنه داعش را طراحی کردند فکر نمی­‌کردند که آتش این فتنه دامن خود آنها را بگیرد و بر اساس آیات قرآن کریم مکر و حیله دشمنان به خود آنها برگشت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: داعش و جریان تکفیری برای نابودی اسلام ناب محمدی(ص) آمده بودند؛ اما برای مقابل با این تفکر خطرناک، مجاهدانی از کشورهای مختلف اسلامی به پا خواستند که مجاهدان لشکر «فاطمیون» که بخشی از رزمندگان جبهه مقاومت را تشکیل می­‌دادند از این جمله هستند. با شنیدن نام «فاطمیون» شجاعت، عظمت و صلابت این لشکر پیروز و رزمندگان آن در ذهن تداعی می­‌شود.

وی در پایان گفت: افتخار ما این است که در حوزه هنری شجاعت­‌های مدافعان لشکر فاطمیون را ثبت و ضبط می­‌کنیم تا آنها را به جامعه امروز و نسل آینده عرضه کنیم.

در ابتدای این مراسم جانباز مدافع حرم «روح الله بختیاری» از چگونگی اعزامش به سوریه و نحوه مجروحیتش خاطراتی را بیان کرد و در ادامه «حمید شجاعی» فرزند شهید مدافع حرم «قاسم شجاعی» که برادر دیگرش نیز در سنگر دفاع از حرم آل الله به مبارزه با جریان تکفیری پرداخته از ملاقات عیدانه ‌اش با رهبر معظم انقلاب در مشهد خاطره‌­ای را بیان کرد.

سومین خاطره گوی این مراسم «هادی میرزایی» فرزند آزاده سرافراز دفاع مقدس «محسن میرزایی» بود که در خصوص نقش والدین در تربیت نسلی شهادت طلب مطالبی را بیان کرد.

قرائت دل نوشته توسط «یگانه سادات سجادی» فرزند شهید مدافع حرم «اسدالله سجادی»، اجرای سرود توسط گروه کر حوزه هنری خراسان رضوی، اجرای نمایش و تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم از دیگر بخش ‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار