به یاد شهدا بودن کار دشواری نیست

یک شاعر آیینی با بیان اینکه به یاد شهدا بودن کار دشواری نیست گفت: در حال حاضر تمام کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به اسم شهدا نام‌گذاری شده‌اند لذا هر کسی که در این کشور مسئولیتی بر عهده دارد هنگام بیرون آمدن از منزل نام این عزیزان را می‌بیند اما اینکه تا چه حد این مسئله در حمایت از شهدا و ایثارگران تأثیر داشته است، موضوع دیگری است که البته پاسخ آن دور از ذهن نیست!
کد خبر: ۲۸۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ - 09March 2018

به یاد شهدا بودن کار دشواری نیستحامد عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای حمایت از خانواده‌های شهدا از سوی مسئولان اظهار داشت: چند وقت پیش تحقیقی مبنی بر اینکه چه تعداد پست و مقام و چه تعداد شهید در کشور وجود دارد انجام شد، در پایان این تحقیق مشخص شد که به تعداد هر میز ریاست ۷ یا ۷۰ هزار رزمنده به شهادت رسیده‌اند.

عسکری با اشاره به اینکه شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس خالصانه جنگیدند، افزود: هنگامی که این عزیزان به جبهه‌ها رفتند، نمی‌دانستند که در آینده قرار است مباحثی مثل سهمیه یا امکانات دیگری در اختیار خانواده‌هایشان قرار گیرد.

وی ادامه داد: برکت شهدا به اندازه‌ای است که در زمان حضورشان منجر به حفظ نظام جمهوری اسلامی شد و پس از شهادتشان نیز علاوه بر حفظ نظام منشأ برکات مادی و معنوی نیز شدند.

این شاعر آیینی با بیان اینکه به یاد شهدا بودن کار دشواری نیست، مطرح کرد: در حال حاضر تمام کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به اسم شهدا نام‌گذاری شده‌اند لذا هر کسی که در این کشور مسئولیتی بر عهده دارد هنگام بیرون آمدن از منزل نام این عزیزان را می‌بیند اما اینکه تا چه حد این مسئله در حمایت از شهدا و ایثارگران تأثیر داشته است، موضوع دیگری است که البته پاسخ آن دور از ذهن نیست!

عسکری در رابطه با عملکرد صدا و سیما در خصوص معرفی شهدا به نسل جدید جامعه، افزود: در بحث معرفی شهدا دو بحث باید مورد توجه قرار گیرد یکی خانواده‌ی شهید و دیگری خود شهید. مثلا مادر شهید حججی کسی بود که از دامانش چنین فرزندی تربیت شده بود یا دیگر خانواده‌های شهدا لذا این امر بسیار مهم است که خانواده‌های این عزیزان نیز به همراه خودشان معرفی و شناخته شوند.

وی در رابطه با وظیفه‌ی شاعران و گروه‌های فرهنگی در حمایت از شهدا نیز بیان کرد: شاعران و هنرمندان در این زمینه کار خود را بلدند و لازم نیست مسئولان دائما مسئولیت‌هایشان را گوشزد کنند و لازم است تا فقط حمایت‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها