ما توانستیم 89/ نواب در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آمریکا در طول هشت سال دفاع مقدس طعم سیلی‌های ایران را چشیده است

سید احمد نواب از رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: امروز اگر می‌گوییم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند به دلیل این است که آمریکا طعم سیلی‌های ایران را چشیده است؛ نسل جوان امروز هم همچون جوانان دفاع مقدس مدافع کشورشان هستند.
کد خبر: ۲۸۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ - 10March 2018

سید احمد نواب از غواصان عملیات والفجر ۸ در گفت و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با اشاره به اینکه رودخانه اروند رودخانه ای وحشی است و شنا در آن بسیار سخت است، اظهار داشت: برای عملیات والفجر ۸ به دلیل جاسوسی هایی که توسط آمریکا، عربستان و خود عراق انجام می‌شد به مدت ۶ ماه در شب به تمرین شنا پرداختیم.

وی با بیان اینکه در عملیات والفجر ۸ قرار بر این بود که گلوگاه آبی عراق بسته شود، گفت: عملیات والفجر ۸ در ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۶۴ ساعت حدود ۲۲ آغاز شد.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: در عملیات زمانی که به اروند رسیدیم ابر سیاهی آمد و شروع به بارش کرد و نگهبانان عراقی همه به سنگر برگشتند و ما توانستیم به سمت فاو برویم که این خود یکی از معجزات دفاع مقدس بود. زمانی که شروع به عملیات کردیم خبری از ابر و باران نبود اما زمانی که می‌خواستم به فاو برویم ناگهان ابر سیاهی آسمان را گرفت.

نواب با بیان اینکه عملیات والفجر ۸ با رمز یا فاطمه زهرا شروع شد، گفت: خط شکسته و فاو تا صبح فردا به دست ما تصرف شد؛ تصرف فاو سیلی محکم سیاسی ایران بود.

وی با اشاره به تدریس عملیات والفجر ۸ و کربلای ۵ در دانشگاه های نظامی، خاطرنشان کرد: ما باید عظمت جنگ را به نسل جوان نشان دهیم تا بدانند جوانان کشورشان چه رکوردهایی را جابجا کردند.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: امروز اگر می‌گوییم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند به دلیل این است که آمریکا طعم سیلی‌های ایران را چشیده است؛ نسل جوان امروز هم همچون همان جوانان دفاع مقدس مدافع کشورشان هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها