الهیان در گفت‌وگویی مطرح کرد؛

لزوم علنی شدن رأی نمایندگان به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان/ بازگشت اعتماد عمومی با اعاده اموال نامشروع

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان، طرح بازگشت اموال نامشروع مسئولان به بیت‌المال را نقطه مثبت عملکرد مجلس شورای اسلامی برشمرد و گفت: علنی بودن این موضوع کاملاً درست است و مردم متوجه می‌شوند کدام نماینده در راستای مبارزه با فساد حرکت می‌کند.
کد خبر: ۲۸۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ - 10March 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌ های دفاع پرس، زهره الهیان عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به طرح بازگشت اموال نامشروع مسئولان به بیت‌المال در مجلس، آن را نقطه مثبت عملکرد مجلس شورای اسلامی برشمرد و اظهار داشت: این طرح به معنای اعاده حقوق ملت و مطالبه جدی مردم از مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی است.

الهیان ادامه داد: تصویب این طرح با اجرای صحیح آن گامی اساسی در جهت بازگشت حق ملت و اعاده حقوق آنهاست و این امر در عین حال باعث بازگشت اعتماد عمومی به مسئولان نیز خواهد شد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس بر همین اساس تأکید کرد: متأسفانه برخی از مسئولان به واسطه بی‌مبالاتی، رانت‌خواری و مفاسدی که در عملکرد خود دارند باعث بی‌اعتمادی در بین مردم شده‌اند که البته درصد کمی از مسئولان این مشکل را در کارنامه خود دارند.

وی با بیان اینکه همین تعداد اندک نیز باعث بی اعتمادی مردم به اکثر مسئولان شده است، یادآور شد:‌ اجرای این طرح، اعتماد عمومی به کارگزاران نظام را بالاتر می‌برد و بر کارآمدی کشور نیز مؤثر خواهد بود.

الهیان با اشاره به ضرورت علنی بودن رأی نمایندگان مجلس به طرح اعاده اموال نامشروع گفت: علنی بودن این موضوع کاملاً درست است، چرا که مردم متوجه می‌شوند کدام نماینده در راستای وظایف نظارتی و مبارزه با فساد حرکت می‌کند و کدام نماینده با مسامحه و بی‌مسئولیتی بنای مبارزه با فساد را ندارد.

منبع:‌ فارس

نظر شما
پربیننده ها