دبیر مجمع علمای سمنان خبر داد؛

وجود ۴ هزار و ۳۵۰ شهید روحانی در استان سمنان

«حسینعلی قدرتی» با بیان این‌که تعداد ۴ هزار و ۳۵۰ شهید روحانی در استان سمنان وجود دارد، گفت: تعداد شهدای روحانی استان نسبت به هر هزار نفر جمعیت روحانی ۴۰ نفر است.
کد خبر: ۲۸۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ - 10March 2018

نقش موثر روحانیون  استان سمنان در دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، جلسه پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس استان سمنان، امروز (شنبه) با حضور جمعی از روحانیون رزمنده عملیات غرورآفرین «بدر» در دفتر آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان برگزار شد.

«حسینعلی قدرتی» دبیر مجمع علمای سمنان در این جلسه، با بیان این‌که عملیات غرور‌آفرین «بدر» در ۱۹ اسفند‌ماه سال ۶۳ انجام شد، اظهار داشت: روحانیان استان سمنان در این عملیات و دیگر عرصه‌های دفاع مقدس نقش مؤثری داشتند.

وی با اشاره به نقش جهادی روحانیت در پیروزی انقلاب، با بیان آماری از شهدای این قشر، گفت: تعداد شهدای روحانی نسبت به هر هزار نفر جعیت روحانی ۴۰ نفر است.

«حسینعلی قدرتی» ادامه داد: از مجموع ۴ هزار و ۳۵۰ شهید روحانی، ۱۳۲ نفر شهدای ترور هستند و همچنین ۳۸ نفر در عملیات، ۱۹ روحانی در دفتر حزب جمهوری اسلامی و ۳۳ روحانی در بمباران شیمیایی شهید شدند،

وی افزود: از میان شهادی روحانی استان سمنان، ۲۶ روحانی بر اثر شکنجه در زندان شهید شدند و ۳۵۰ نفر نیز در دفاع از کشور به شهادت رسیده‌اند که ۱۵ شهیده طلبه خواهر و ۸۴ شهید اهل سنت در این آمار به چشم می‌خورند.

دبیر مجمع علمای سمنان با ببان این‌که دفتر امور روحانیت در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این دفتر با هدف کار فرهنگی و تدوین و تنطیم برنامه‌های شهدای روحانی استان فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار