غوطه شرقی دمشق طی روزهای آینده آزاد خواهد شد

منابع سوری با اشاره به آزادسازی غوطه شرقی از لوث تروریست‌ها طی روزهای آتی به پیشروی‌های جدید ارتش سوریه پرداختند.
کد خبر: ۲۸۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ - 10March 2018

غوطه شرقی دمشق طی روزهای آینده آزاد خواهد شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، منابع سوری اعلام کردند که ارتش سوریه پیشروی های چشمگیری به دست آورده  و حرستا از از نظر آتشباری در محاصره در قرار داده است.

بر اساس این گزارش؛ این دستاورد پس از تسلط ارتش سوریه بر الکیلانی در جاده دوما- حرستا حاصل شده است. ارتش سوریه همچنین بر شهرک مسرابا در غوطه شرقی دمشق مسلط شده و ضربات مهلکی به جبهه النصره در محور جسرین-سقبا در این منطقه وارد کرده است.

منابع سوری اعلام کردند که ارتش سوریه دوما را از دیگر مناطق غوطه شرقی جدا کرده و پیشروی های چشمگیری به سوی منطقه اداره مرکبات به دست آورده است که با این پیشروی ها، ارتش سوریه جاده مواصلاتی میان بخش شمالی غوطه شرقی دمشق که شامل دوما و حرستا و مزارع الریحان است را از بخش جنوبی غوطه قطع می کند.

در حرستا ارتش سوریه موفق به نزدیک شدن به اتوبان حرستا-دوما شده  و برخی مزارع و ساختمان ها را از تروریست ها پس گرفته است.

از سوی دیگر تلویزیون سوریه گزارش داد: اطلاعات دقیق و تایید شده ای درباره نزدیک بودن موعد آزاد سازی غوطه شرقی طی روزهای آینده از لوث تروریستهای وجود دارد. عملیات تاکتیکی منحصر به فردی برای از بین بردن خطرات و موانع و امکان عبور غیرنظامیان وجود دارد. احتمال زیادی درباره خروج غیرنظامیان وجود دارد اما تنها مانع گروههای تروریستی هستند که تا به این لحظه مانع شده اند.

بر اساس این گزارش؛ تروریست ها به طور عمدی جاده جسرین- جسر الغیضه را مین گذاری کرده اند تا مانع از نزدیک شدن گذرگاه انسانی شوند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار